neděle 8. listopadu 2020

HOST V PAPER GARDEN... Janykke alias Jana Hávová


Ahoj všem papírovým nadšencům! Jmenuji se Jana a ještě zhruba před rokem, kdy jsem začala veřejně prezentovat svou tvorbu pod přezdívkou Janykke, bych jen těžko uvěřila, že zrovna mně se dostane pozvání napsat článek o sobě a mém tvoření do rubriky Host v Paper Garden. Tohle je nabídka, na kterou nejde říct ne, takže kdo je zvědavý, pojďte se mnou nakouknout do mého kreativního světa.

Různé tvořivé činnosti mě provázejí už od malička. Pamatuji si, jak jsem jako malá mamince koukala pod štětec a přála si, abych jednou uměla malovat alespoň trochu jako ona. Když u nás někdo slavil narozeniny nebo svátek, nikdy bych nezapomněla namalovat přáníčko nebo alespoň obrázek. Ale skutečnému cardmakingu jsem podlehla až o hodně let později. 

Řekla bych, že takový zlomový bod byl, když mi můj milovaný a za každých okolností podporující manžel nejprve nadělil pod stromeček vysněný plotr a další rok Big shot. Tím začal hon na šablony a další nutné nezbytnosti. Co jsem za svých 32 let na světě pochopila je, že scrapbookových pomůcek není nikdy dost, a tak můj pracovní koutek v pokoji pro hosty praská ve švech, a ne zřídka se můj pracovním stůl rozšíří o postel a podlahu... ale to zná asi každá :). Jinak o tom, že šablony do BS jsou největší poklad na světě, jsou přesvědčeni i moji dva maličcí rarášci, kteří se v nich moc rádi přehrabují. Že by rostla nová generace scrapbookerů? 


V cardmakingu nejvíc obdivuji minimalistický styl, ale v mé tvorbě se to příliš neodráží. Často se při tvoření přikláním spíše ke zdobenějším květinovým motivům. Kytičky totiž miluju... a to jak ty na naší zahradě, tak ty na papíru. 
 






Tady je několik speciálních kvetoucích přáníček, které jsem pro ozvláštnění doplnila srdíčkem z ručního papíru, ve kterém jsou semínka levandule. Papír si tvořím sama a stejně tak levanduli sklízím přímo z naší zahrady. Srdíčko stačí zasadit do hlíny a z přáníčka se tak stane i milý dáreček, který úspěšného pěstitele může těšit klidně i několik let. 





Nejvíc ze všeho si užívám tvoření (nejen) svatebních exploding boxů. Baví mě, jak si mohu vyhrát s detaily a zdobením. 






Mým velkým koníčkem je ještě výroba samolepek, které jsou převážně určené pro další tvořivé duše, ale své uplatnění myslím najdou i jinde. Jedná se o různé děkovné samolepky na balíčky, samolepky do kreativních diářů apod. Motivy si maluji sama akvarelem, následně digitálně upravuji, tisknu a vyřezávám. Moji samolepkovou tvorbu najdete zejména na Facebooku jako Samolepky pro Vás, nebo také na mém Instagramu Janykke.

Žádné komentáře:

Okomentovat