pondělí 16. listopadu 2020

HOST V PAPER GARDEN... Jája Stará: Inspirujeme se navzájem


Ahoj, zdravím všechny tvořivé duše. Pokud mě na tvoření baví něco ještě víc než samotný proces, je to vzájemné inspirování se. Míša nám ve Scrapencyklopedii krásně vysvětlila, co je to liftování. A já jsem si liftla její lift. Provedu vás celým procesem hezky krok za krokem. Pojďte se se mnou ponořit do světa barev, papíru a vzájemné inspirace. 

Nové kolekce od 13@rts jsou krásné všechny. Míša použila kolekci Bella, já jsem se rozhodla střihnout do End of Summer. Úplnou produktovou novinkou je jejich Art Book. Jsou to papíry s obrázky k vystřihování, které ladí se všemi čtyřmi posledními kolekcemi. Rozstříhala jsem list se slunečnicemi, okenice a všechna oranžová zvířátka (lišky a veverky). Ze sady 12x12 jsem si navíc vystřihla i velké slunečnice, lišku, listí a nápis. 

V tuto chvíli jsem přemýšlela, jaký zvolit formát stránky. Jestli udělám také velkou čtvercovou jako Míša, nebo celou kompozici zdrcnu a vrhnu se na svůj oblíbený obdélníkový formát. Tohle rozhodnutí záviselo i na tom, jestli použiju jednu fotku, případně víc. A to, jak probíhá rozhodovací proces, vám ukážu na následujících fotkách. Velmi hrubou kompozici si zkouším rozložit na oba formáty. Většinou na stránku narovnám pár ozdob, které bych teoreticky mohla použít.



Nakonec vybírám jednu velkou fotku do kulatého rámečku a čtvercovou stránku. Rámeček jsem naembosovala práškem, fotku vyřízla a přilepila pod rámeček. Zhruba v polovině jsem roztrhla stránku Sunflower love z velké sady a nalepila na jednobarevnou béžovou čtvrtku. Vše jsem přetřela průhledným gessem a místo, kde se stránky potkávají, ještě i bílým. Po okrajích jsem přes šablonu Little Roses nanesla strukturovací pastu a nějaké květy vytvořila i uprostřed nahoře a dole. Na tento základ jsem nanášela modré inkousty a vytvořila tak různé fleky. 



Po zaschnutí jsem přes stejnou šablonu nanesla embosovací inkoust a posypala embosovacím práškem, který jsem zapekla horkovzdušnou pistolí. Kolem rámečku s fotkou jsem rozmístila vystříhané květy, okenice, nitě, chipboardy a krucánky. Přidala jsem i magnólii, kvítek a mini lilii. Vše jsem doplnila vystřiženým nápisem Love you. 


No a stránka je hotová, nic víc na ní vlastně není. Pořád říkám, že mixed media mohou být velmi jednoduchá. 

A protože se mi kompozice dvou fotek na obdélníkovém formátu líbila také, rozhodla jsem se vyrobit i druhou stránku. Ta už má kompozici trochu jinou, ale i ta je inspirovaná tou Míšinou. Pamatujete si u Míši na strukturovací pastu nanesenou do svislých pruhů? Tento prvek jsem na stránku přenesla v podobě naembosovaných brček, která jsem umístila pod fotku. U této stránky jsem navíc použila fotky dvě, jako Míša. 

Tentokrát bez vzorovaného papíru. Jako podklad jsem vytvořila flek z inkoustů, na který jsem přes šablonu udělala strukturovací pastou krucánky, přidala brčka a vystřižené květy. Ani na této stránce nemohla chybět okenice. Na stránce přistálo i pár motýlků a cákanců. Celé jsem to doplnila velkým nápisem, nití a černými samolepkami. 


Vidíte? Inspirovat se můžeme různým způsobem. Klasický lift, kde mají stránky hodně společného, nebo volná inspirace v podobě několika prvků.

Kromě blogu najdete inspiraci i na FB v Paper Garden Clubu. Musím říct, že mám velkou radost z toho, kolik z vás tam v poslední době inspiruje ostatní. S vašimi výtvory se můžete pochlubit také na Instagramu s #papergarden_cz a #tvorimezpapiru. Protože jestli nás něco těší ještě víc, než vám přinášet inspiraci, je to to, když vidíme, že jsme vás skutečně inspirovaly. 

 Vaše Jája S. 

 P.S. Pokud vás moje tvorba inspiruje k tvoření, tak nezapomeňte, že tento měsíc je téma soutěže mixed media. Nebojte se mixed medií a zapojte se! Zadání a podrobnosti najdete zde

 P.P.S. Jen ty lišky a veverky se tentokrát na stránku nedostaly, třeba příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat