středa 1. února 2017

JITKA... Šel dnem, šel nocí...


Opět jedno vypečené přání od mojí sestřičky :) Zadávala mi už tolik přáníček, že přesně ví, jaké informace potřebuji k výrobě přání :D Tato narozeninová gratulace tedy není výplodem mé fantazie, dovolila jsem si pouze zhmotnit představu :) Tady je zadání: Přáníčko pro kolegu, který šel na podzim závod 5 Beskydských vrcholků. Na přední stranu 5 hor s vytečkovanou trasou a kolegu s baťůžkem před posledním z nich. Poslední vrchol totiž na závodě nezvládl, i tak ušel asi 90 km a šel i v noci.


Přáníčko jsem si dovolila udělat hravé, vtipné a interaktivní. Zvolila bílý čtvercový základ, kraftovou čtvrtku, barevné čtvrtky pro simulaci dne (Pastel - UHK Gallery), noci (Love is in the Air - 7 Dots Studio), slunce a hvězd (On My Owl - UHK Gallery).

Z mojí zásobárny jednobarevných strukturovaných čtvrtek jsem vybrala 5 různých odstínů zelené. Závod totiž proběhl již v říjnu a na horách tudíž ještě neležel žádný sníh.

Kraftovou čtvrtku jsem řízla o něco menší než je rozměr přáníčkového základu a do něj vyřízla kruhový otvor. Myslela jsem, jaká to bude brnkačka do něj naaranžovat hory, takže jsem to stříhala jak mě napadlo. Pro příště si nejprve vyrobím papírové šablonky a až potom vystřihnu jednotlivé motivy hor. Když už jsem zvolila strukturované čtvrtky, měly by jít vroubky horizontálně / vertikálně. Pokud tomu tak není, vypadají hory šišaté :D Hory lepím vrstvu po vrstvě lepidlem.

A teď trocha malířského umu :D Šrafování bílým gelovým perem dodá horám prostorový efekt. Stopy nakreslené slabým černým fixem zobrazují ušlou trasu :) Přišlo mi to ale nedokončené, tak jsem obtáhla bíle i obrysy hor a čárkovanou čárou zvýraznila vnitřní tvary kraftové čtvrtky.

Takto vypadají hory "zezadu" :D No nic moc hezké to není, ale to naštěstí nikdo neuvidí :D Podlepuji 3D pěnovými lepícími čtverečky. Radím vynechat lepící čtverečky ve čtyřech nejužších místech. Níž ve článku se dozvíte proč :)


Teď se vrhneme na přípravu pozadí :) Chtěla jsem v přáníčku zobrazit skutečnost, že oslavenec šel závod ve dne i v noci. Proto mě napadlo vyrobit horám pozadí, kde se bude dát zvolit mezi dnem a nocí :) Na bílou čtvrtku jsem nalepila světlejší a tmavší modou čtvrtku. Tvar jsem volila podobný Jing Jang, ale fungovat to bude i s rovným předělem uprostřed. Středem jsem propíchla kovovou svorku. Na zadní straně jsem ho ještě propíchla malým papírovým kolečkem a zajištěnou svorku zalepila gelovou tečkou. Papírové kolečko je tam proto, aby se gelová tečka nepřilepila ke kruhu a šlo jím otáčet.


Aby byl dojem dne/noci realističtější, dolepila jsem na přáníčko slunce, měsíc a hvězdy. Tento kruh jsem vlepila do středu přáníčkového základu a na něj kraftovou čtvrtku s horami. Kruh zasahuje téměř až k vnější hraně kraftové čtvrtky, aby se tam kruh vešel a šlo jí otáčet, musela jsem v těchto čtyřech místech 3D lepítka odlepit. Pořád mi přišlo, že tomu ještě něco chybí, tak dostalo přáníčko ještě 4 malé bílé růžky a tři enamelky na ozdobu :)

A tak šel dnem...


...i nocí ...


... a za to má můj upřímný obdiv :)

Krásný kreativní den

Jitka JIXIK

Žádné komentáře:

Okomentovat