úterý 28. února 2017

TIMONA... VIDEOTUTORIÁL: Darčeková krabička KABELKA



Ahojte priaznivci blogu Paper Garden! :-) Nedávno som potrebovala pekne zabaliť nákupné poukážky pre manželský pár, teda každému z nich nejakú inú, a nechcela som, aby to bolo v obálke, či už obyčajnej alebo zdobenej. Tak mi napadlo: "Čo tak vyrobiť netradičné darčekové krabičky v podobe aktovky a kabelky?" Inak, v slovenčine slovo krabička nie je spisovné, no u mňa je tak vžité, že to už ani neriešim, čo sa gramatiky týka, hlavne že to komunikuje a je zrozumiteľné. :-). A tak som sa pustila do ich výroby...

Keď som zdobila pánsku krabičku, som si povedala, že pri dámskej verzii to celé zdokumentujem a pripravím pre vás fotopostup a tiež videotutoriál, ktorý ako obvykle nájdete na konci článku.

Tak poďme na to, vyrobíme si takúto dámsku darčekovú krabičku v podobe kabelky. :-)


Tentoraz, hneď na začiatku príspevku uvediem foto použitého materiálu a pomôcok. Na fotke (aj vo videu) však nájdete prichystané úplne iné kvietky, aké som napokon použila. Pri konečnom zdobení kabelky sa mi tie pôvodné jednoducho nezdali dostatočne jemné a nežné (taká je totiž dáma, pre ktorú je kabelka určená), tak som ich, ako sa vraví "za jazdy", vymenila. Zoznam materiálu nájdete vo videu.


Podľa priloženého nákresu si v reálnej mierke prekreslite zalamovacie a rezné línie na bežný kartón z krabice. Krabica ktorú som použila bola trochu poškodená vodou (veľká fľakatá škrvna), no nie je to závažný problém, keďže ju budeme cez miesto kde je fľak narierať farbou.



Pri rezaní kartóna v mieste zalamovacej línie postupujte zľahka a nôž pritlačte iba toľko, aby ste prerezali len vrchnú vrstvu papiera na kartóne. To platí pri všetkých troch zalamovacích a rezných líniách vyznačených na kartóne.



POZOR! Posledná rezná línia sa robí z opačnej strany kartóna ako sú prvé dve, a je potrebné ju posunúť o cca 1cm ďalej ako je skutočná zalamovacia línia (neskôr v texte vysvetlím prečo).

Známym postupom, odstránime vrchnú vrstvu papiera z kartóna. Kartón zo strany, kde je posledná rezná línia, zmáčame vodou, chvíľu počkáme kým voda dostatočne presiakne papierom a potom ho opatrne odstránime. 


A teraz vysvetlím, prečo je posledná rezná línia posunutá. Je to preto, aby sme dosiahli plynulý a hladký prechod medzi vlnitou a hladkou časťou kartóna. Keď si naznačíte posledný rozmer na kartón, kde bude zalomenie (je to vlastne zadná stena kabelky), nemusíte sa presne trafiť do vrchola "vlnky" vlnitej časti kartóna, ktorá je pod vrchnou vrstvou papiera. Preto je vždy dobré rez o niečo posunúť a neskôr začistiť. Tak to urobíme aj teraz. 

Po odstránení vrchnej vrstvy papiera z kartóna, nájdeme vrchol "vlnky" lepenky, ktorá je čo najbližšie k línii zalomenia, a až teraz ten papier odrežeme. Pozor! Opäť rezať opatrne, odrezať iba vrchný papier a pokúste sa pritom nezarezať do vlnitej časti kartóna. Vrchný papier z kartóna odstraňujeme preto, aby tá časť kde ho už nemáme bola ohybná a dala sa vytvarovať do oblúka. Tak vytvoríme elegantne prehnutý vrchnák kabelky, ktorý by sme z pevného kartóna nijako nedosiahli.


Kartón si postupne pozalamujeme do tvaru kabelky a pustíme sa do výroby bočných stien. Ich rozmery si opäť prekreslite v reálnej mierke na kartón a fotokartón (viď prvý nákres vyššie). Podľa ďalšieho nákresu, ktorý prikladám, si z kartóna a A4 fotokartóna vyrežte, zlepte, obstrihnite  a zalomte budúce bočné steny kabelky






Ideme lepiť. Bočné steny vlepíne do kabelky dvomi druhmi lepidla - PVA lepidlom a tavnou pištoľou. Je to preto, aby vlepený papier vo vnútri kabelky neodstával a nezavadzal, a tiež preto, aby to netrvalo dlho :-). Lepenie začneme dnom, pokračujeme dllllhou zadnou stenou a nakoniec stenou prednou. Ak by vám nejaký kúsok z bočnej steny po nalepení pretŕčal, pokojne ten kúsok odstrihnite a zarovnajte s prednou stenou kabelky. A máme hotový základ.



Tak, a teraz budeme základ kabelky natierať (gessom alebo bielou akrylovou farbou), sušiť, tupovať.


Kým sa náter usuší, vyrobíme si pásik, teda ramienko kabelky. Na to použijeme ten istý A4 fotokartón, ktorý sme použili na bočné steny. Ide o pásik vystrihnutý na dĺžku A4 a široký 2 cm. Aj ten natrieme bielou farbou, usušíme a otupujeme hnedým atramentom. Potom si ho z oboch strán zalomíme na šírku 1 inch, resp. cca 2,5 cm.


Ramienko kabelky si odložíme bokom a ideme kabelku zdobiť. Na výzdobu tej mojej som použila papier zo sady od UHK Gallery Misty Morning 12x12, gombík, biely špagát zviazaný v gobíku do mašličky, papierové ružičky: ruža biela/Baby ružová (10mm) a  ruža biela/Baby ružová (20mm) a papierovú stuhu. Papiere som vystrihla do požadovaných rozmerov na prednú, zadnú a bočné steny kabelky (vystrihla som ich o niečo menšie ako sú rozmery kabelky - cca o 0,3-0,5 mm z každej strany), otupovala ich hnedým atramentom a nalepila.

Až teraz som začistila okraj vrchnáka kabelky, a to orezaním vlnitej časti. Odrežte toľko, ako chcete mať vysoký vrchnák kabelky. Nezabudnite otupovať okraj v mieste rezu, aby ladil s celkom.



Zatváranie kabelky som vyriešila magnetickými zámkami. Ide o pár neodýmových magnetov (niečo ako: ona a on), ktoré držia  pokope. Spojené páry magnetov som nalepila na dvoch miestach vrchnáka z vnútornej strany. Plocha magnetov, ktorou ich je potrebné nalepiť, je našťastie samolepiaca.  Potom stačí kabelku zatvoriť presne tak, ako ju chcete mať zatvorenú, a samolepiacou plochou sa magnety prichytia na prednej stene kabelky. Pre istotu som ich jemne pritlačila, aby samolepiace plochy lepšie priľnuli k papieru. Hotovo, teraz môžem kabelku otvoriť a znovu zatvoriť. Magnety skutočne fungujú ako zapínanie, a pri zatvorení kabelky to krásne klapne :-)


Až teraz som prilepila ramienko kabelky a dokončila výzdobu. Ak by ste ho totiž nalepili už skôr, iba by vám zavadzalo pri práci.





Kabelka je hotová :-).

Ako som už spomínala na začiatku článku (a na fotografiách vyššie ste už určite aj zachytili), z rovnakého základu, iba s o niečo kratším vrchnákom, inou úchytkou a samozrejme inou výzdobou som vyrobila pánsku verziu. Na netradičnú pánsku darčekovú krabičku v podobe aktovky som použila papier zo sady od UHK Gallery Mushrooms 12x12, svorky (brads), kovové ozdoby: motorka a ozdoby so sady Vintage Style "Saint Wings". Na úchytku a papiere som čiernym gelovým perom nakreslila falošné "šitie". Túto krabičku nebolo potrebné  farbiť, iba som priamo kartón otupovala hnedým atramentom. A či uhádnete akému hobby sa venuje chlapík, pre ktorého bola krabička vyrobená :-)?
 



A tu je sľúbený videotutoriál:  https://youtu.be/AisGfoS5T1k 

Želám vám veľa zábavy pri výrobe takýchto netradičných darčekových krabičiek :-).

Timona

Žádné komentáře:

Okomentovat