úterý 14. února 2017

TIMONA...Easel card (stojanová karta) s fotopostupom a videoturiálom

Zdravím čitateľov blogu Paper Garden :-)! Napriek tomu, že je ešte stále zima, naša súťažná farebná paletka už nie je v mrazivých tónoch. Ako inšpiráciu pre vašu tvorbu som si na dnes prichystala jednoduchú stojanovú kartu/přáníčko (Easel Card). Jej základ sa dá vyhotoviť vo viacerých verziách, tá moja je tá úplne najzákladnejšia :-). Poďme teda na to.



Základ karty je z 300g hnedého fotokartónu v rozmeroch ako uvedené na nákrese:

Zložená karta má teda klasický štvorcový základ 14x14 cm, pričom jej predná časť je ešte zalomená na polovicu. Môžte použiť aj klasický hotový štvorcový základ karty. Jedinou podmienkou vhodného výberu je gramáž papiera. Čím bohatšia výzdoba na prednej časti karty, tým vyššia gramáž papiera pre základ.

Na základ karty som použila dva papiere zo sady Craft & You - Wedding Garden 6x6, ktoré som orezala, otupovala hnedým atramentom a nalepila na prednú a vnútornú časť karty.



Hlavnú výzdobu karty tvorí obálka naplnená malými vintage pohľadnicami a kyticou kvetov

Obálku som vystrihla podľa priloženéjo nákresu z bieleho ručne robeného papiera. Jej vnútro je zo štrukturovaného jemne béžového papiera. Nákres obálky si môžte vytlačiť na pevnejší papier a použiť ako šablónu.


Obálku, teda jej časť z bieleho papiera, som embosovala pomocou embosovacej kapsy. Potom som okraje obálky a jej vnútro otupovala hnedým atramentom. Pre zvýraznenie reliéfu písma som papier pretrela priamo pečiatkovou poduškou.


Časti obálky som zlepila dokopy. Pri lepení si dajte pozor, aby v obálke ostal priestor pre vloženie ďalšej výzdoby.

Jedným z prvkov výzdoby je chipboard "všetko najlepšie", ktorý som pomocou tupovacej hubky nafarbila bielou akrylovou farbou.

Ďalšou výzdobou sú malé vintage pohľadnice, ktoré mi ostali zo staršieho projektu, a ktorých okraje som opäť otupovala hnedým atramentom. Ďalej, papierová kytička, ktorú som vyskladala z rôznych ružičiek a gypsophilky:divoká ruža tmavo ružová, divoká ruža baby ružová žíhaná, divoká ruža tmavo ružová žíhaná a bielej gypsophily. Jednotlivé kvietky som spojila zeleným drôtikom a kytičku previezala bielym špagátom do tvaru mašle.


Pohľadničky a kyticu som vlepila do obálky a tú som dozdobila kovovou ozdobou.


Naplnenú obálku som prilepila na základ karty. Pri naliepaní dávajte pozor, aby ste ju nalepili iba na spodok prednej časti karty. Ak by ste ju prilepili na obe časti, potom by to už nemohla byť "stojanová karta", nedala by sa správne roztvoriť.

Teraz musíme vyriešiť zarážku, ktorá zachytí zalomenú prednú časť karty. Odmeriame si, ako vzpriamenú ju chceme mať. Čím ďalej od okraja (teda čím širší pásik zarážky), tým bude karta vzpriamenejšia. Zarážka na tej mojej karte je široká 5 cm. Použila som rovnaký papier zo sady Wedding Garden. (Ako vidíte na fotografii, pohľadničky som nepoužila nakoniec všetky, jedna ostala.)



Zarážku som otupovala hnedým atramentom, prilepila na ňu chipboard "všetko najlepšie" (a tu sa mi stala menšia nehoda, pri lepení sa mi chipboard rozpadol :-(, no lepidlo ho nakoniec pekne zvládlo dať dokopy :-)).



Zarážku som podlepila 3D penovými štvorčekmi a nalepila ju do vnútornej časti karty.


Karta je hotová! :-)

Ešte zopár detailných záberov:



A ešte foto použitých pomôcok a materiálu:




A úplne na záver, link na videotutoriál : https://www.youtube.com/watch?v=IT39bFxrUqI

Želám veľa úspechov pri vyrábaní takejto "stojanovej karty/přáníčka".

Naša februárová challenge stále beží, pochváľte sa svojimi výtvormi. Ešte je dosť času, aby ste to stihli v pohode a bez stresu, a poslali nám foto vášho dielka.

Tešíme sa na vaše fotografie, uzávierka súťaže je až 22.2.2017!

Timona

Žádné komentáře:

Okomentovat