úterý 21. února 2017

MONIKA... DIY šperkovnice

Krásný den všem přeji! Dnes mám pro vás jednu fotodokumentaci ... Píšu fotodokumentaci, protože se tomu snad ani nedá říkat fotonávod. Už dlouho mi tu mezi rozdělanými věcmi ležela jedna stará dřevěná krabička od Mozartových kuliček. A já jsem se rozhodla, že si z této krabičky udělám šperkovnici na své Swarovski šperky. Tedy především náušnice, protože doteď jsem je měla bez ladu a skladu sesypané všechny v jedné dřevěné krabičce a vždy mi chvilku trvalo, než jsem v té hromádce našla dvě stejné do páru. No, a tak jsem si řekla, že musím ty své náušničky trochu naučit poslušnosti. Tak vznikla tato krabička.


Krabička je jen málo zdobená a ještě jsem horní stranu nakonec přestříkala bezbarvým lesklým lakem, aby vydržela manipulaci. Do středu krabičky jsem umístila nádherný čtvercový chipboardový rámeček a k jeho spodnímu okraji jsem dala nápis "SWAROVSKI". Do dvou rohů jsem přilepila kytičky. Ale to už se díváme na hotovou krabičku. Pojďte se nyní se mnou podívat, jak krabička vznikala...


Krabička byla ze světlého dřeva, takže jsem bílou akrylovou barvou obarvila ty části, o kterých jsem věděla, že budou po oblepení krabičky vidět. Pak jsem si nařezala papíry na polepení krabičky. Použila jsem papíry od UHK Gallery z kolekce Misty Morning, která je naprosto nádherná. Má jemné vzory, které se dají použít jak na tvoření velkých scrapbookových stránek, tak i přáníček či menších projektů.


Když byla celá krabička polepená papíry, oblepila jsem horní část růžovou samolepící krajkou. Tyto samolepící krajky jsou velmi praktické a dobře se používají.


Pak přišel na řadu vnitřek krabičky. Do víka a po stranách jsem použila nádherný papír s malinkými růžovými zvonky. Je fakt krásný!


Dno krabičky bylo trochu nerovné, a tak jsem ho potřebovala vyrovnat. Vzala jsem tedy pevnější krémový karton, pomocí kterého jsem udělala dno s přepážkou. V jedné části krabičky totiž budou "vlnky", kam budu dávat náušnice.


Přední přihrádku jsem opět polepila tím krásným papírem. Tato přední přihrádka bude sloužit k ukládání přívesků a řetízků.


Pak přišlo na řadu to nejtěžší. Potřebovala jsem v zadní části krabičky vytvořit takové ty "vlnky", kam se zasouvají jednotlivé šperky. Měla jsem schované samolepicí plátno, které jsem nejprve nalepila na papír, ale ten byl velmi špatně tvárný, a tak jsem ho nakonec nalepila na vellum. To se lépe ohýbá a tvaruje. Musela jsem vymyslet, jak udržet ty "vlnky" u sebe, a tak jsem po ohnutí papíru (ohýbala jsem po 5 cm) vždy nad ohybem secvakla papíry k sobě sešívačkou.


No a teď už zbývalo jen připravené vlnky nalepit do zadní části krabičky. Nejdříve jsem začátek musela přilepit k zadní stěně. Pak jsem nanesla lepidlo i na zbytek podkladu a pomalu jsem ohýbala ostatní vlnky a druhý konec přilepila na druhou stranu. Nakonec jsem vlnky ještě porovnala, aby byly všechny stejně široké. Nebudu vám tajit, že to byl horor a že jsem se u toho dost navztekala, ale nakonec se to povedlo.


No a tady už je má šperkovnička hezky naplněná. Má jen jedinou vadu - už se mi tam nevejdou žádné náušnice, tak mám obavu, že si časem budu muset  udělat další takovou krabičku... ;-)


Tak to je ode mě pro dnešek všechno. Jestlipak jste si taky někdy udělali nějakou takovou krabičku na šperky? Určitě mi napište jak se vám povedla.

Krásný den!




Žádné komentáře:

Okomentovat