úterý 21. dubna 2020

HOST V PAPER GARDEN: Laďka Šimíková


Když mě Dianka oslovila, abych byla hostem v Paper Garden, doslova jsem se vylekala a nejprve jsem opravdu chtěla odmítnout, protože upřímně si myslím, že ve tvoření s papírem jsem na tom o hodně lépe než s tvořením se slovy. No a pak jsem si řekla, no co vždyť jsem přece „chlubící typ“ a něco k tomu prostě napíšu :)

Jmenuji se Ladislava Šimíková, příští měsíc mi bude 44 let a jsem šťastně vdaná. Někteří mě mohou znát z fléru jako Hujerku.



K papírovému  tvoření jsem se dostala úplnou náhodou v roce 2014, kdy se mě majitelka v kreativním obchůdku zeptala: „Nechcete přijít na kurz qullingu, protože se uvolnilo jedno místo?“  A jelikož ráda zkouším novinky, tak jsem šla. Naučila jsem základy, pak už jsem tvořila bižuterii a napadlo mě udělat si přáníčko. Toto jsou mé první pokusy a jak se dnes na ně dívám, ani nevěřím, že jsem je i prodala :-)  


Postupně jsem začala objevovat kouzlo papíru a kromě tvoření se mi tento koníček stal 2v1: tvořím a zároveň sbírám. Někdy je pro mě doslova nadlidský úkon střihnout do některého papíru, tak si ho pro jistotu pořídím ještě jednou, někdy i dvakrát.

Tak jsem si pro to mé syslení udělala novou pracovnu. Ze začátku paráda a dnes je má pracovní plocha cca 30x30cm. Protože to, co mám kolem, je jen pracovní pořádek. Když mě někdy napadne tento „pořádek“ uklidit, tak nic nenajdu, a tak jsem nějaké uklízení dávno vzdala. Ale myslím si, že takhle to má spousta tvořilek.

Po rekonstrukci...

...a toto je tvrdá realita.



Má tvorba se zaměřila na blahopřání, krabičky a boxy. Postupně jsem objevovala různé techniky, některé mě zaujaly více, některé již méně, ale co mi zůstalo jako stálice, jsou razítka. Vybarvuju je různě, v začátcích akvarelové pastelky, poté lihové fixy a dnes u mě vedou akvarelové fixy nebo distress inkousty.



Na Vánoce 2016 jsem od neteřinky dostala materiál na tvoření, který se mi moc líbil, a tak jsem vyloudila odkaz na e-shop. Poslala mi odkaz na Paper Garden, no a od té doby jsem doslova propadla této papírové zahrádce a jejich kytičkám. Miluju na přáních hodně kytiček, někdy i hodně moc kytiček, jsem prostě romantická duše. Sem tam mě popadne zkusit i Clean and Simple styl, ale tak nějak mi to nejde, prostě pořád zdobím a zdobím….

Takže zdobím narozeninové kousky: 





Zdobím svatební kousky:




Zdobím pro miminka:



A zdobím i Vánoce: 





Poslední 2-3 roky ráda dělám krabičky a boxy, no a ty se bez kytiček samozřejmě taky neobejdou:






A když zrovinka nezdobím tak ráda pracuji s papíry. Mám hodně ráda UHK Gallery, ale v podstatě je mi to jedno. Pro mě je důležité, že mě papír zaujme na první pohled. To je ten pocit, kdy už mám v hlavě nápad jak papír použiju, i když se pak k této realizaci dostanu klidně za několik měsíců.  




A jak jsem na začátku zmínila, jsem typ chlubící, tak za se musím pochlubit, že některá moje přáníčka putují po světě: některé jsou v USA, Anglii, Španělsku, Polsku, Indii (přímo na míru Indické nevěstě), Rakousku, Slovensku. 

Svatba v Indii a africká svatba





Jedna má pravidelná zákaznice mi vždy říká, že jsem kouzelnice, manžel vždy, jak mě takhle vidí tvořit, říká že jsem čarodějnice. No, nechám na vašem posouzení :-D
A kromě toho že miluji papír a papírové kytičky, je má další vášeň zcela pochopitelná květiny a zahrada.


Jsem ráda, že jsem se vám mohla představit a pochlubit. Přeji všem stejně „postiženým“ kolegyním papíru zdar a hlavně naší papírové zahrádce Paper Garden, ať nám ty naše projekty stále kvetou!

Žádné komentáře:

Okomentovat