pondělí 13. ledna 2020

HOST V PAPER GARDEN: Jája Stará... Máme doma Itálii


Myslela jsem, že začnu nový rok s čistým stolem. Ale máme doma Itálii. Navíc mě Dianka poprosila o další článek. A to se, jak jsme si vysvětlili minule, prostě nemůže odmítnout. Pojďte nakouknout, co jsem si pro vás tentokrát připravila.


Nebojte, Itálie to je papírová. Úžasná značka ModaScrap. Dnes konkrétně kolekce Fly & Scrap, kterou Dianka nedávno naskladnila. Erika z ní vyrobila úžasné minialbum. A já vám dnes ukážu, jak tuto kolekci využít na tři způsoby. 

Známe to asi všichni, někdy jsou papíry tak krásné, že nad nimi chceme hlavně óchat a áchat. A bojíme se střihnout (nebo dokonce trhnout!). Materiál si však pořizujeme proto, aby se používal. Pojďme se tedy spolu znovu ponořit do světa barev a papíru. Mám něco pro každého, od opatrných až po velmi odvážné.

První variantu jsem nazvala "Křeček". Ten totiž nejen, že kouše, škrábe a tahá za vlasy, ale hlavně křečkuje (v tom jsem vážně dobrá). Pokud se tedy nechcete zbavovat svých papírových pokladů, případně vám zbyl jen malý kousek, ukážu vám, že i s málem jde vytvořit velká stránka.

Mně zbyl z kytičkového papíru opravdu jen malý kousek. Vážně se mi moc líbí a nechat ho plakat v šuplíku se zbytky by byla škoda. Fialková barva na kytičkách mi okamžitě připomněla fotku dcery s kapuckou, na které vypadá jako skřítek. A i když tenkrát asi byla zima, stránku jsem nechala rozkvést.

Na stole mi ležel papír, na kterém jsem zkoušela strukturovací pastu. A protože varianta "Křeček" je o tom využít všechno, co se hodí, sáhla jsem po něm. K ruce jsem si vzala tři barvy pastelů Gelatos (a tentokrát je opravdu i použila). Zvolila jsem něžné modré a zelené tóny inspirované lístečky na papíře. A protože byla strukturovací pasta na akvarelovém papíře, tak jsem pastely jen nanesla a rozmyla vodou. Tohle zvládne opravdu každý!

Na čtvrtku jsem narazítkovala listy. Ještě jsem si nabarvila chipboard, který jsem, ve jménu "křečkovy metody", rozdělila na tři části. Listí jsem vystřihla, našla pár kytiček a nití a začala si hrát s kompozicí.

Tahle fáze u mě trvá. Dlouho. Přesouvám, fotím (abych nezapomněla a abych jednotlivé varianty porovnala), znovu přesouvám, přemýšlím co přidat, co ubrat. Většinou na radu přizvu i manžela. Konečně vyberu tu správnou kompozici. A přilepím to úplně jinam! Už si na to začínám zvykat. Na doladění jsem ještě použila maličkaté flitry od Fabriky Decoru. Jako nápis jsem tentokrát zvolila razítko. Protože život je hezčí, když se směješ!

Druhá varianta "Co kdyby náhodou" je má oblíbená. Mám krásný papír, chci ho použít, a už se tolik nebojím trhnout nebo střihnout. Ale je tu ten červíček v hlavě, který mi říká, co kdyby náhodou byl ještě potřeba na další stránku, přání, projekt... Z tohoto důvodu ho, logicky, nelze použít celý. Ale když se vezme třeba třetina nebo půlka, to už by šlo, no ne?

Protože mám nejen dceru, ale i syna, sáhla jsem tentokrát po modrém papíře. A kus ho utrhla! Nalepila jsem ho na bílou čtvrtku. Vybrala jsem fotku ze synovy oslavy prvních narozenin. Tu jsem se rozhodla vystřihnout do kruhu. Obkreslila jsem si na ni tedy vyřezávací šablonu (protože od ruky fakt kruh neudělám) a vystřihla. 

O chvíli později jsem zjistila, že chci fotku menší, tudíž se celá procedura opakovala. A nejen, že kruh od ruky nenakreslím, ale ani nevystřihnu. Většinou je někde trochu šišatý. Ale nevadí, existuje na to malý trik. Strukturovací pasta kolem dokola. No, ani tu evidentně pravidelně nenanesu, ale to byl záměr. A ne, že ne!

Našla jsem doma kus kartonu, taková mřížka. Bylo tím probalené nějaké zboží. A já si to schovala (už jsem se někdy zmiňovala, že se hodí všechno?). Kousek jsem utrhla, nanesla bílé gesso, přilepila gelovým médiem kuličky a znovu přetřela. Rozhodla jsem se použít po delší době i brčka. Ta moje barevně neladila, tak jsem je natřela akrylovými barvami.

A protože mám barvy moc ráda a nebojím se ušpinit (a navíc už jsem je měla vyndané), rozhodla jsem se trochu upravit i stránku s nalepeným papírem. Nanesla jsem bílé gesso a dvě různě modré akrylové barvy a rozetřela špachtlí. Trochu vody, trochu bílé barvy ve spreji, pár bílých cákanců. Podařilo se mi dosáhnout podobných barev a efektů jako na papíře z kolekce. 

Po zaschnutí jsem se ještě rozhodla přes šablonu nanést akrylky smíchané s gelovou pastou (příště musím zkusit třpytivou). V mezidobí jsem se ještě rozhodla přetřít celou stránku průhledným gessem. Místy mi zreagovalo s barvou ve spreji a udělalo to fakt zajímavou strukturu. Musím si to pamatovat!

Pod fotku jsem přidala chipboard, kousek gázy a pár kytiček. Na nápis jsem tentokrát vyřezala písmenka ze stejného papíru jako vršek stránky a ještě z pěnovky, aby písmenka víc vynikla. Přesto mi přišlo, že na stránce trochu zanikají, takže průhledné gesso a trochu barvy, aby byla výraznější, ale abych nepřišla o vzor z papíru.

Nedávno jsem v jednom videu viděla Nuneku upravovat skleněné kapičky, a musela jsem to nutně vyzkoušet. Na spodní plochou stranu se natře průhledné gesso, nechá se zaschnout (nebo se usuší pistolí), natře se barvou a znovu usuší. Ona použila prášky Magicals, já svoji namíchanou barvu (tekutá akvarelová barva, Perfect Pearls a trochu arabské gumy, aby to líp drželo). Určitě jsem tenhle trik nepoužila naposledy, vypadají kouzelně.

Třetí varianta je pro nebojácné. Skočíme do toho "Rovnýma nohama" a použijeme úplně celou stránku. Ano, úplně celou!

Jestli už vám znovu naskočil srdeční rytmus, můžeme se do toho vrhnout. Rovnýma nohama jsem se vrhla také před pár lety do manželství, takže fotka ze svatby se nabízela. Kytice má podobné barvy jako papír, který jsem si vybrala. A sebe navíc nescrapuji tak často, a to se musí napravit!

Tentokrát jsem s barvami tak moc neřádila a nechala vyniknout vzor na papíře. Jen střed stránky jsem trochu zesvětlila bílým gessem a přes šablonu nanesla pár kudrlinek strukturovací pastou. Dianka má v obchůdku pasty Fluffy od ModaScrap. Já si je zatím nenakřečkovala, ale snažila jsem se její efekt napodobit. 

Do obyčejné bílé pasty jsem přidala trochu barvy a hrubý prášek dvou zrnitostí Pentart. Myslím, že výsledek vypadá hodně podobně. Před nanesením pasty jsem celou stránku přetřela průhledným gessem, na stránce jsou vidět tahy štětcem, dodává jí to na zajímavosti.

Pod fotku jsem navrstvila několik krajek různých barev, kousek washi pásky, vystříhané lístky (z papírů Piatek13, Galeria Papieru a Lemon Craft), pírka, šňůrky a chipboard rozdělený napůl. Nápis jsem tentokrát vyřešila chipboardem od 13@rts (nanesla jsem bílé gesso a barvy upravila pomocí Gelatos). Vzor na papíře je úžasný a myslím, že víc tentokrát netřeba.

Na závěr pár poznatků 

1. Zjistila jsem, že má cenu použít i jen malý kousek vzorovaného papíru, že tak vznikne úplně jiná stránka (papír pomůže určit barvy nebo vzory, případně styl celé stránky). 
2. Že i když je papír už tak trochu mixed media, není problém ještě nějaká přidat
3. Že ze všeho nejdůležitější je si to užít a nehroutit se, když se to nedaří tak, jak jsme si představovali. 
4. A že každá nalepená stránka se počítá!

Vaše Jája S.

P. S. Článek jsem opět začala připravovat před vyhlášením soutěže. A opět se mi povedlo trefit téma. Minimálně u dvou ze tří. Můžete se tedy inspirovat, budu moc ráda. Kdo náhodou ještě neviděl, zadání najde zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat