středa 14. října 2020

HOST V PAPER GARDEN... Jája Stará


Ahoj, zdravím všechny tvořivé duše. Právě teď, když začínám psát tento článek, začal oficiálně podzim. Pro nás, kteří milujeme barvy, je to jednoznačně to nejkrásnější roční období. Co se vám vybaví, když se řekne podzim? Pro mě je to barvící se listí, kaštany, ořechy, procházky přírodou, domácí pohoda, jablečný štrúdl a vůně skořice. A také spousta nových nádherných podzimních kolekcí. Některé vám teď ukážu v akci. Pojďte se se mnou ponořit do světa barev, papíru a šustícího listí pod nohama…

Značka P13 a kolekce The four seasons - Autumn

Přiznám se, že když jsem tuhle kolekci viděla poprvé v náhledech, říkala jsem si, že ji tentokrát vynechám. Nakonec jsem ráda, že jsem se rozhodla papíry pořídit. Tvoří se z nich jedna radost. A ty barvy!


Jako první vzniklo podzimní náladové přání z vystříhaných obrázků. Svetr, pletení, brýle a listy v barvách, ze kterých dýchá podzim. Pod obrázky už jen nějaké cákance a fleky (umělecká metoda „padni, kam padni“ ve stylu „stejně to bude schované“). Pár nití a perliček na dodělání. Chvíli jsem přemýšlela o nápisu, ale nakonec jsem nechala vyniknout atmosféru.


Další dvě přání vznikla z papíru číslo 01, na sovičkové jsem použila i papír číslo 07. Přání se sovou je velmi jednoduché, naneseme inkoust přes šablonu a navrstvíme obrázky. Přidala jsem ještě nápis a tekuté perly do středů kytiček.


Na květinové přání jsem na fuchsiovou stranu papíru nanesla zlaté tekuté perly a po zaschnutí naaranžovala zbytek. Pod obrázky sisal a obarvenou gázu. Na obrázky kytičky a dýni, chipboardy větviček a nápis. Nakonec ještě pár perliček.


Chladnou mě nenechal ani oranžový papír s jemným vzorem lupení. Navíc mi na stole ležely vystříhané květy, které chtěly na přáníčko. A tak vznikla dokonce dvě přání - sourozenci. V určitých ohledech každé jiné, ale přece jsou si podobná. Oranžovou i fuchsiovou stránku jsem doplnila panelem vytvořeným distress oxide inkousty, nitěmi a nápisem.


Připravila jsem si pro vás i jednu stránku. Je velmi jednoduchá. Na akvarelovou čtvrtku jsem do sebe zapustila barvy. Flek mi vznikl příliš jednolitý a divný (to se mi stává často). Nanesla jsem další vrstvu barev. To už bylo lepší, ale pořád to nebylo ono. Vytáhla jsem tedy šablonu lístečků a strukturovací pastu. A nanesla na barevný flek. Tady jsem udělala školáckou chybu a pastu nanesla na vlhkou stránku. Ta se mi roztekla, což jsem se snažila zamaskovat další barvou. Nakonec jsem vše posypala embosovacím práškem a konečně nechala uschnout. Poté jsem prášek zapekla. Jak říkám, stránka je to jednoduchá:-)

Pod fotku jsem umístila kousek oranžového i fuchsiového papíru (zbytek od přáníček), přidala vystřiženého ptáčka, list, houbu a žaludy, sisal a nitě. Nápis je vyřezaný z oranžového papíru podlepeného pěnovkou. Obrázků jsem měla vystříhaných víc, ale nakonec jsem se rozhodla je nepoužít a nechala vyniknout pozadí - použitá metoda „ups, no nic, další vrstva to napraví“ za neustálého opakování mixed media mantry „vrstvy dělají hloubku“. Důležitá je samozřejmě následná prezentace „takhle jsem to vždycky chtěla“.


Značka Mintay a kolekce Fall Festival

Další nádherná (nejen) podzimní kolekce je od Mintay. Jak uvidíte, je opravdu univerzální. Vystříhala jsem všechny obrázky z papíru číslo 09 a vytvořila několik druhů přáníček.


Jako první vznikla tato romantická. Květy jsem doplnila na dvou přáníčkách lehce obarveným gessem, na třetím je přes šablonu jen inkoust. Nitě, pár kamínků, a romantika je na světě!



Další přání jsou čistokrevně podzimní (určitě i ten pes). Svíčky, dýně, listí, zavařeniny, čaj, oranžové a hnědé tóny. U těchto přáníček jsem strukturu přes šablonu doplnila ještě o barevné fleky.


Článek je sice o krásách podzimu, ale já vám teď ukážu, že i z podzimní kolekce mohou vzniknout přáníčka vánoční. Rolničky s mašlí jsem doplnila o výřezy listů cesmíny pomocí vyřezávací šablony ze sady Zimní větvičky. Přes šablonu věnečku jsem nanesla zelený inkoust a vzniklý věnec ozdobila obrázky a flitry.


Tohle přání může být vánoční, podzimní, z lásky… Jak kdo chce a potřebuje. Na vystřiženou tabulku jsem přidala nápis a obrázek šišek s mašlí.

Značka Mintay a Flora Book 3

Knížky s obrázky na vystřihování od Mintay jistě znáte. Letošní podzimní novinka je Flora Book 3, která je plná podzimních a zimních motivů. Já si ty podzimní všechny vystříhala a vyrobila několik přáníček.



Na tato přáníčka (visačky, kartičky) jsem jako podklad použila papíry z kolekce Beauty Restless od Craft o'clock z malého bločku. Vybrala jsem ty v tónech hnědé a rozřízla je napůl. Natřela jsem je průhledným gessem, přidala strukturovací pastu přes šablonu a barvy. Po zaschnutí jsem je nalepila na připravený základ a ozdobila vlnkovaným papírem, květy (magnólie, třešňové kvítky a mini lilie), sisalem a vystříhanými obrázky.


Tady si dovolím takovou malou vsuvku z procesu. Leckdo může mít strach, že při mixed media tvorbě bude všechno upatlané. Pořídila jsem vám fotku i s fleky na stole. Není to zase tak hrozné, ne? Na mixed media používám skleněnou podložku (tahle se prodává jako krycí na sklokeramickou desku), která se dá velice dobře vyčistit. Jen tedy ruce mívám často obarvené, protože obvykle používám na roztírání prsty, ale to k tomu tak nějak patří. Samozřejmě si můžete vzít rukavice, ale já mám ráda to spojení s materiálem. Jo a tolik místa (zhruba tak 15x15 cm) mi obvykle na tvoření zbývá, když si desku zaskládám spoustou nezbytností.


Zbytek strukturovací pasty jsem natřela přes šablonu na papír. Zbylo mi ještě hodně obrázků, tak jsem se rozhodla obojí rovnou zužitkovat a vyrobit další přáníčka. Po zaschnutí pasty jsem vše přetřela bílým gessem a barvami. Uschlý panel jsem rozdělila napůl a doplnila vystříhanými obrázky a opět sisalem. Jako podklad jsem použila papíry z malých bločků různých kolekcí (dýňové je z Old Manor, květinové z Better Times).

A ještě vám prozradím, že spousta obrázků z této vystřihovací knížky od Mintay je stejná, jako ty v kolekci od P13. Tak kdo by měl málo, může kombinovat.

Kolekce Cozy Evening od Mintay a Autumn Leaves od Galeria Papieru



Na podklad jsem použila papíry z kolekce Autumn Leaves od Galeria Papieru. Zvířátka a další obrázky jsou z loňské podzimní kolekce Cozy Evening od Mintay.

Značka Studio Forty a kolekce Gaia


A po dnešní mixed media náloži se s vámi rozloučím minimalisticky. Použila jsem loňskou kolekci Gaia od Studio Forty. Už jste viděli jejich letošní podzimní kolekci?

Vaše Jája S.

P.S. Nových podzimních kolekcí je samozřejmě v Paper Garden mnohem více. Vašimi úlovky a výtvory se můžete pochlubit na Instagramu s #papergarden_cz a #tvorimezpapiru. Hodně z dnešní inspirace jste už mohli také vidět ve skupině Paper Garden Club na FB. Pojďme se tam vzájemně inspirovat! Budu se na vás těšit!

Žádné komentáře:

Okomentovat