pondělí 29. června 2020

VIPETA... One page minialbum a křídové spreje



I když je nejmladší značkou v Paper Garden, rychle si získala velkou oblibu a nepřestává nás bavit testovat nové produkty. Řeč je o Fabrice Dekoru a jednom z našich posledních úlovků – křídových sprejích. Vyzkoušela jsem, jak se s nimi pracuje, a dnes vám je podrobněji představím. Aby toho nebylo málo, vytvoříme si spolu jednoduché, ale efektní one page minialbum. Pojďme na to.



Křídové spreje

Křídové spreje tvoří směs inkoustu, pigmentu, akrylových emulzí a čištěné vody. Můžete je použít na papír, karton, dřevo, ale třeba i látku. Já jsem je zkoušela jen na papíru.

Pracuji se s nimi velmi dobře. Před použitím musíte akorát sprej důkladně protřepat, protože se na dně usazují drobné bílé částečky. Jejich usazování můžete zabránit tím, že je skladovat na boku. 
A v čem jsou tak výjimečné? Po zaschnutí vytvoří hebký matný povrch. Pastelové barvy mají křídový efekt a jemně se lesknou.

Jak pracovat se spreji
Já jsem na tvorbu pozadí pro mé minialbum využila hned 3 způsoby.
1. Různé odstíny sprejů jsem střídavě nastříkala na papír a hrála si se zapouštěním barev do sebe.
2. Nastříkala jsem sprej přes plastovou šablonu. Vznikly tak pěkné různorodé vzory. Některé se rozpily, některé ne, podle toho, kolik barvy jsem nanesla.
3. Když jsem spreje nanášela přes šablonu, pokaždé jsem šablonu s nanesenou barvou obtiskla na papír jako negativ. Vznikly další zajímavé vzory.

Kdo neví, jak se šablonami pracovat, naše Péťa natočila hned 3 návody pro naši Scrapencyklopedii. Všechny je najdete v článku: 13. díl – Šablony a co s nimi?!

One page minialbum
Pozadí máme vytvořené. Teď pojďme na základ minialba. Použila jsem kraftovou čtvrtku o velikosti 30*40 cm a rozdělila ji na podle nákresu níže vždy po 10 cm. 
Jedno čtvercové okénko, do kterého jsem vlepila fotku, má tedy 10x10 cm.



Částí papírů s nasprejovaným pozadím jsem polepila základ alba a ze zbytku jsem vyřezala motýlky, srdíčka a kytičky. Ty jsem pak barevně ladila s pozadím. Pro ozdobu stačilo doplnit pár flitrů.


Tohle mini je sice velké, když se rozloží, ale dá se snadno složit a darovat v obálce. Přesně tak putovalo k naší babi, která už ho má v knihovničce na výstavce.


A co vy? Vyzkoušíte si nové spreje?  Pokud se rozhodnete se svými experimenty pochlubit, tak u nás v Paper Garden Clubu a na Instagramu s hastagem  #tvorimezpapiru a #papergarden_cz  se budeme moc těšit!

Žádné komentáře:

Okomentovat