středa 28. března 2018

TIMONA... Veľkonočná dekorácia na poslednú chvíľu

Kdesi som čítala, že veľkonočné upratovanie je najlepšie začať odložením vianočného stromčeka :-). Veľká noc je za dverami a ak ste sa doposiaľ neprepracovali k sviatočnej, či  jarnej výzdobe, v dnešnom príspevku vám prinášam návod na jednoduchú šikovnú dekoráciu. Poslúži na uloženie čokoládových zajačikov, vajíčok, sliepočiek alebo hoc aj kraslíc. Závisí od toho, aký štýl zdobenia si zvolíte :-).




1. V počítači som vytvorila šablónu a vytlačila som ju dvojmo na 200g copy papier. Z jedného výtlačku som vystrihla oválny základ podľa hrubej línie a z druhého výtlačku dve poloválne časti podľa tenkej línie zo šablóny. Z jemne žltého akvarelového papiera som podľa prvej šablóny  (hrubá čiara) vystrihla oválny základ dekorácie a malý poloblúk. Ovál som zalomila v mieste prerušovanej čiary na šablóne. Z dizajnového papiera PION design, Easter Greetings - Blue ornament som podľa druhej šablóny (tenká čiara) vystrihla 2x  väčší poloblúk a 1x menší poloblúk. Z jemne žltého akvarelového papiera som vyrezala pásik 4,5cm x 29,7cm, ktorý som zalomila po jeho dĺžke 1cm. Pozdĺž celého zalomenia som zostrihla “zúbky”. Na krátkej strane pásika som z jednej strany zalomila tiež 1 cm. Druhú stranu pásika som nechala nezalomený. Tým, že neskôr budem lepiť tento pásik do oblúka, presný rozmer zalomenia som radšej nechala otvorený.



2. Ďalším materiálom, ktorý som si pripravila bol výrez trávičky z dizajnového papiera PION design, Easter Greetings - Lily of the Valley, výrez oválu zo žltého akvarelového papiera, oválny výrez ilustrácie kuriatok z dizajnového papiera PION design, Easter Morning, niekoľko výrezov  plotov z bieleho akvarelového papiera, papierové kvietky Mix kvietky mini ružové a Mix kvietky mini zelené.


3. Na pásik z akvarelového papiera som nalepila postupne výrezy plotov. Pri poslednom výseku odporúčam nenalepiť celý výsek, neskôr vysvetlím prečo.


4. Pásik s plotmi som nalepila k základnému oválu na úrovni zalomenia. Nechala som lepidlo schnúť, aby sa mi pri ďalšej manipulácii pásik už nehýbal a pevne držal na svojom mieste.


5. Kým lepidlo schlo, prilepila som dizajnové papiere.


6. Teraz prišiel rad na prilepenie pásika, ktorý vytvorí ohrádku okolo základného oválu. 


7. Zopár "zúbkov" na konci pásika som zatiaľ nenatrela lepidlom, budem s ním ešte chvíľu pracovať a na to ho potrebujem mať voľný.


8. Pred definitívnym nalepením som si v tomto kroku označila konečné zalomenie pásika z jeho druhej strany. Aby zadná stena bola čo najkolmejšia, pomohla som si malou zelenou krabičkou :-). Ceruzkou som si označila kde pásik zalomím a zalomila ho. 


9. Odstrihla som pretŕčajúci plot (pri jeho lepení v kroku 3 som sa zabudla a nalepila ploty na celý pásik, a teraz som časť z neho musela strhnúť). Taktiež bolo potrebné upraviť, čiže obstrihať "zúbky" tak, aby sa pásik dal pekne poskladať a zalepiť na spodok dekorácie. 


10. Tak, a pásik s plotom som definitívne prilepila.


11. Na zadnú stenu dekorácie som nalepila dizajnový papier. Tento papier som si vystrihla o niečo menší ako je základ dekorácie (podľa tenkej čiary zo šablóny), no pokojne môže byť aj rovnako veľký ako je základ a vtedy ho bude potrebné vystrihnúť podľa hrubej čiary na šablóne. 


12. Odspodu som prilepila malý poloblúk zo žltého akvarelového papiera. Tým sa pekne zakryli "zúbky" z pásika.


13. Nalepila som výsek trávičky, jeho pretŕčajúcu časť som odstrihla.



14. Na výsek oválu zo žltého akvarelového papiera som nalepila oválny výsek s kuriatkami  a celé umiestnila na dekoráciu.




15. Do trávičky som nalepila zopár papierových kvietkov.


16. Hotovo.




Tak, a naplniť sisalom, čokoládovými sliepočkami, vajíčkami a Veľká Noc môže prísť :-).



Nakoniec, ešte zopár detailov.




Želám pekné tvorivé chvíle a príjemné veľkonočné sviatky.

Timona


Žádné komentáře:

Okomentovat