sobota 22. února 2020

VIPETA... VIDEONÁVOD: Záložky do knížky s chrastidlem

V mém okolí mám několik knihomolů a knihomolek, kterým pravidelně dávám k narozeninám a svátkům knihy. Ale říkala jsem si, že by to ještě chtělo něčím ozvláštnit. A co jiného dát ke knize než záložku? Pojďte si ji vyrobit se mnou, celý proces výroby jsem natočila na video.




Co budete potřebovat:

Pásek na vystřihování (Endless Meadows od Galerie Papieru)
Scrapbookový papír (Vůně ráje od Galerie Papieru)
Vyřezávací šablony (základní tvary)
Průchodky

Nejprve jsem si uřízla scrapbookový papír. Jeho šířku jsem určila podle vyřezávací šablony, ke které jsem z každé strany připočetla 1 cm. Moje šablona čtverce má 4 cm, takže jsem vypočetla šířku papíru na 6 cm. Uřízla jsem celý pruh ze scrapbookové čtvrtky a ten rozstřihla napůl. Moje záložka bude mít tedy 6 cm na šířku a 15,25 cm na délku.

Do základu záložky jsem si na Big shotu vyřízla 2 čtvercová okýnka. Oba kusy papíru jsem vyřezávala najednou, aby mi lícovaly.


Dále jsem si uřízla 2 ks vellumu 6x15,25 cm. První kus vellumu jsem oblepila oboustrannou lepicí páskou tak, abych vznikla okýnka (uvidíte ve videu), nasypala jsem do nich flitry a papírové ozdoby a zakryla jsem ho druhou částí vellumu. Vzniklo tak chrastítko.

Chrastítko jsem vlepila mezi základy záložky. Teď už jsem záložky dozdobila pouze papírovými ozdobami a samolepkami. Čím plošší, tím lepší, však je to záložka ;-) Nakonec jsem na záložku připevnila průchodku a provlékla stuhu. 

Záložky jsem vyrobila hned dvě. U té druhé jsem do chrastidla vložila i chipboard.

Na celý postup se podívejte ve videu. Záložky jsou jednoduché a za půl hodiny máte hotovo.

VIDEONÁVOD

Vyrábíte také záložky do knih? Ukažte nám je v naší facebookové skupině nebo na Instagramu s #papergarden_cz a #tvorimezpapiru. Těšíme se!



Žádné komentáře:

Okomentovat