pátek 24. listopadu 2017

HOST V PAPER GARDEN... Anička Křimská

Zdravím všechny čtenářky (a samozřejmě i případné čtenáře) blogu Paper Garden. Mé jméno je Anička a scrapbookingu se věnuji přibližně 2,5 roku. Když mě Dianka oslovila, abych napsala článek o své tvorbě, hledala jsem, co by tu mezi všemi Vašimi krásnými pracemi mohl nováček jako jsem já doplnit, aby to bylo inspirativní a alespoň trochu originální. Pak mě to ale napadlo. Celá má tvorba je takové malé papírové love story, a kdo by neměl rád příběhy se šťastným koncem?


Ke scrapbookingu mě totiž přivedl můj manžel, který se rozhodl, že mě s pomocí Dianky a jejího scrapového umění požádá o ruku. Když přede mnou před těmi téměř třemi lety poklekl, měl v ruce nádhernou knihu, kterou vyzdobila Dianka (a dámy je to unikát, protože pokud je mi známo, jedná se o první Dianin mixed media layout - pozn. redakce: Máš pravdu, první a taky poslední...) a která měla sloužit k zaznamenávání událostí v našem budoucím společném životě. Po vystřízlivění z prvotního překvapení jsem samozřejmě řekla ano a začala si dělat hlavu, jak se s takovým úkolem vypořádám. Přihlásila jsem se proto na kurz a ihned po jeho závěru jsem už byla zamilovaná nejen do manžela, ale i do techniky zvané scrapbooking. Příznaky zde byly již stokrát popsané – zběsilé shánění pomůcek a těch nejkrásnějších papírů, dlouhé hodiny prosezené nad jejich kombinací a závratné sumy odtékající směrem k různým scrapovým obchodům. Myslím, že se můj muž do dneška nestíhá divit, co všechno způsobil...



Postupem času se má tvorba ustálila především v oblasti Project Life. Toto označení je možná trochu nadnesené, ale asi nejvěrněji popisuje, o co se ve své knize snažím. Oproti klasickému PL albu má kniha tu výhodu, že mě nijak nelimituje velikost jednotlivých kapsiček na kartičky a mohu tak postupovat klasickým PL postupem (tvoření kartiček a jejich vlepování), ale je zde i možnost tvoření celkových stránkových layoutů (to jsem využívala spíše v začátcích tvoření, teď už upřednostňuji PL postup). Dále občas uteču k tvorbě přáníček. Má nejoblíbenější jsou interaktivní přáníčka typu Easel Card (stojanové přání) a Center Step Card (přání s vystupujícím středem), která jsem se naučila dělat dle podrobného tutorialu na blogu Paper Garden. A jelikož mě baví i různá papírová hejblata, mám za sebou i zkušenost s monstrózním exploding boxem plným papírových hračiček.

Starší stránky knihy tvořené spíše layoutově:


Novější stránky ve stylu Project Life:


Pro Paper Garden jsem se rozhodla zpracovat PL stránku z letní dovolené ve Velké Británii. Obvykle začínám výběrem papíru, který mě poté inspiruje ke vzhledu celé stránky. Dnes mě do nosu cvrnknul krásný květovaný papír Levander Garden od Kraft And You Design. Jeho přední strana je po obvodu zdobená květy a listy, které jsem nechala vyniknout na kartičkách se jmény jednotlivých zemí, které jsme navštívili. K tomuto papíru jsem ladila i zbytek stránky. Fialové podklady pod fotkami a posledním textem tvoří papíry z kolekce Autumn In Avonlea od CHK Gallery a rámečky okolo některých fotek a podklad v barvě starého novinového papíru pochází z kolekce Writers Block od 7 Dots Studio. Obvykle se mi daří do layoutu stránky začlenit i ʺzdobicí kartičkyʺ, na kterých nechám vyniknout nějaký motiv nebo obrázek. 



U tohoto layoutu se mi povedlo vměstnat pouze 2 úzké kartičky, na které jsem v Big Shotu vyřízla motiv lístečku a ozdobila je kovovou sponou a bílou mašličkou. Lístečkový motiv pěkně koresponduje s motivem listí na papírech a opakuje se i v chipboardech, které jsem použila na dozdobení spolu s fialovými butonky. Zlaté 3D nápisy a zlatou stuhu jsem si přivezla jako suvenýr z jiné dovolené a neváhala jsem je zde využít. Poslední částí jsou tmavě fialové podklady na zdobicích kartičkách, které zároveň slouží jako podkladový papír pod kartičkami s nápisy. Jde o papír, který všechny určitě znáte, jelikož chodí v sáčcích spolu s každým chipboardem od Wycianka. Tento papír krásně kontrastuje nejen s chipboardy (Wicianka ví, jakou barvu použít), ale skvěle na něm vyniká jakákoliv světlá dekorace. Z každé nové zásilky chipboardů tedy tento papír vytahuji a když se mi nahromadí, použiji ho na přáníčko nebo do knihy.



Obvykle po dokončení Project Life stránky ještě zpracuji zbytky po tvoření do nějakého přáníčka. Dnes jsem tvořila unisexovou Center Step Card (podle videotutorialu mé nejoblíbenější Paper Garden přispěvatelky Timony) gratulaci k miminku pro svou kamarádku, která má termín příští týden a do poslední chvíle si nenechala říct pohlaví svého potomka. Aby přáníčko bylo vhodné pro holčičku i chlapečka, udělala jsem ho v relativně neutrální fialové barvě s chipboardem houpacího koníka. Základní papír je ze zbytku květovaného papíru Levander Garden použitého na PL stránce, jedná se ovšem o jeho zadní stranu. Nastávající maminka má velmi ráda levanduli, takže jsem díky tomuto krásnému papíru mohla spojit příjemné s užitečným – zpracovala jsem zbytky a navíc jsem se  (alespoň doufám) trefila nastávající mamince do vkusu. K dozdobení jsem použila už jen několik tulipánů, třešňových květů a lístečků, odkud jinud než z Paper Garden. 

Na vnitřní straně jsem místo pro text orámovala širším levandulovým rámečkem (aby levandule při čtení textu vynikla) a jako pomyslnou tečku na závěr jsem přáníčko orazila razítkem se svojí vlastní ʺznačkouʺ. A toto je i tečka za mým papírovým love story. Toto razítko jsem totiž dostala loni od manžela k Vánocům. Teď už nezbývá, než čekat, čím mě překvapí letos…

Anna

Žádné komentáře:

Okomentovat