pondělí 16. března 2020

PETRA ... FOTONÁVOD: Vesmírné visačkové minialbum



Inspirace ... slovo, které my scraperky skloňujeme všemi pády. Každá ji hledáme a nacházíme někde jinde ... někdy v barvách, někdy v projektech ostatních, jindy třeba přímo v materiálech, které držíme v ruce. A právě tak to mám s kolekcí Lunare od Studio 40. Vesmírná zvířata, která jsou jedním z motivů kolekce, jsem chtěla použít od samého začátku, co jsem je viděla. Na layoutu v minulém článku se mi to nepovedlo, takže musel přijít na řadu další projektík a tady už se to zvířátky jen hemží. Pojďte nahlédnout do mého vesmírného minialba. A abych nezapomněla, mám pro vás i fotonávod, jak si ho vyrobit!





CO BUDETE POTŘEBOVAT:

  • kartón (tloušťka 1mm)
  • knihařské plátno (já místo něho používám našepsované plátno malířské)
  • sadu papírů 
  • akvarelové nebo akrylové barvy
  • šicí stroj a nitě
  • vyřezávací šablony (kolečko, visačka) a Big Shot
  • průchodky a kleště
  • provázky, krajky, stuhy
  • magnetky
  • oboustrannou lepící pásku
  • PVA lepidlo
  • washi pásku
  • samolepky, chipboardy a jiné ozdůbky
  • fotografie

Základem minialba jsou pevné desky, které chrání vnitřní kapsičky, do kterých si můžete vložit fotky nebo visačky. Velikost desek alba jsem zvolila podle velikosti visaček (cca 6 x 11 cm), které jsem chtěla dovnitř vkládat, ale vy si ho můžete libovolně upravit.




Nařezané kartony nalepte PVA lepidlem na knihařské plátno dle obrázku. Nezapomeňte na mezery mezi jednotlivými kartóny (cca 1mm) kvůli ohybu. Místo knihařského plátna je možné použít i papír, ale není to ideální varianta, protože vám bude v ohybech pravděpodobně praskat. 


Pokud máte knihařské plátno bílé, můžete ho po okrajích libovolně obarvit akvarelovými nebo akrylovými barvami. Poté na líc nalepte nařezané papíry vždy o kousek menší než je daná plocha alba. Pro zpevnění je můžete po okrajích přišít šicím strojem. Já jsem na líc alba použila papír z kolekce Under the Stars od 13@rts, která se s kolekcí Lunare od Studio 40 krásně doplňuje.



Konečky nití protáhněte na rubovou stranu, zauzlujte a přilepte washi páskou.




Rubovou stranu přelepte papírem a ohněte ve spojích. Pozor! Album je hodně dlouhé, takže klasický scrapbookový papír  30 x 30 cm budete muset nastavovat. Spoj se ovšem schová uvnitř, takže to ničemu nevadí.


Nařezejte si, ohněte a oboustranou páskou slepte "tunely" na vnitřní kapsičky. Šíře tunelů je 6,5 cm. Potřebujete tedy 3 pásky 30 cm dlouhé a 14 cm široké, které ohnete ve vzdálenosti 6,5 cm a 13cm.


Slepené tunely seřízněte a ohněte dle obrázku.

Na okrajích tunelů vyřezávací šablonou vyřízněte půlkruhy, aby se visačky lépe vkládaly. Oboustranou lepící páskou slepte uprostřed vždy dva tunely k sobě, jak vidíte na obrázku. Nejkratší tunel patří doprostřed.

Stejným způsobem vlepte všechny kapsičky do desek alba. Na desky alba nalepte magnetkové zapínání. Na big Shotu si vyřízněte 7 visaček a můžete se pustit do té nejzábavnější části ... zdobení.




Já jsem se vyřádila s kolekcí Lunare od Studio 40 a rozstříhala jí do posledního kousíčku. Na zdobení jsem použila motivy zvířat, planetek, české samolepky, průhledné samolepky a karónové chipboardy




Visačky jsem nakonec ozdobila průchodkami, kterými jsem protáhla krajky a stuhy. Pár cákanců černým gessem a bylo hotovo.






Pokud jste dočetli až na konec, gratuluji vám ... máte neskutečnou výdrž! A pokud jste dočetli až sem a na stole vám už leží rozpracované minialbum, máte můj neskonalý obdiv!!! Doufám, že se vám dílko podaří a výsledkem se nám pochlubíte v našem Paper Garden Clubu na Facebooku nebo na Instagramu s hastagem #tvorimezpapiru #papergarden_cz

Použitý materiál:

chipboardy (Fabrica decoru)
kartón (tloušťka 1 mm)

knihařské (malířské našepsované )plátno 
akvarelové barvy
šicí stroj a nitě
vyřezávací šablony (kolečko, visačka) a Big Shot
průchodky a kleště

Žádné komentáře:

Okomentovat