pondělí 24. června 2019

VIPETA…VIDEO: Dvojalbum z hor


A tak začalo léto, všichni vyrazili na dovolenou a přivezli si z ní spoustu krásných fotek. Tím to ale pro nás scrapženy nekončí. Ještě musíme ty fotky dostat do alba :-D Ale co dělat, když je jich několik set? Mám pro vás pár tipů, jak si s tím poradit. A samozřejmě i inspiraci na album z hor, kam jsem propašovala hned dvě dovolené! Pojďte se pokochat.

Dovolená v Beskydech v roce 2013 – 370 fotek. Dovolená v Jeseníkách v roce 2014 – 400 fotek. Uff. Tenkrát se mi s tím třídit nechtělo. A tak jsem to nechala uležet na letošní červen a kolekci Wilderness od Mintay. A dobře jsem udělala. Medvědi v Beskydech a vrcholky hor přesně zapadly do mého záměru.

A po pravdě, ta redukce fotek po těch letech tolik nebolela. Místa, na která jsem si nevzpomněla, jsem na fotky nedávala. Ty zážitky, které se mi hned vybavili při brouzdání fotkami, tak ty patří do alba. Když si teď vezmu k ruce alba, která jsem dělala hned po návratu z dovolené, tak obsahují víc jak 30 % vyfocených fotek a jsou tedy dvojnásobná. Jenže jak jimi listuji, tak už nevím, proč jsem tam některé fotky dávala…

TIP: Když se vám do třízení fotek nechce, nechte to odležet. Záhy po dovolené jsme těch zážitků plní a neumíme si vybrat, co je skutečně důležité. V tomhle případě je čas na naší straně. Já z fotek s odstupem vytřídila vždy zhruba 10 %, a to během chvilky. Samotnou mě překvapilo, jak snadno to šlo.


A teď jdeme na to album. Moc se mi líbí formát 6x8, kam můžu dávat fotky i větší než 10x15 cm a zároveň zbyde i spoustu místa pro text. Desky jsem zvolila průhledné z acetátové folie, kterými jsem se inspirovala od mé oblíbené tvůrkyně Steffi Ried.



Folii jsem nařezala na o trochu větší formát než A5 + hřbet šířky 7,5 cm a spoje sešila na šicím stroji. Album mělo být na dva velké kroužky, ale nakonec jsem dala čtyři malé a oddělila tak obě dovolené od sebe.


Uvnitř alba jsem střídala stránky papírové, stránky v protektorech a zalaminované stránky.


TIP:  Nejlepší vychytávka pro všechny vstupenky a mapky z cest je laminování! Nepoškodíte si fotky a navíc na laminát můžete psát a kreslit. Já si takhle vyhrála s mapkou.


Zdobila jsem hodně jednoduše, papíry od Mintay toho už moc nepotřebují. Takže pár enamelek, hřebíčků a průhledných samolepek od Studio 40, se kterými jsem sladila pár nápisů na štítkovačce. A samozřejmě nesměly chybět nové české chipboardy Naše léto.


 

A protože jedno video vydá za tisíc slov, tak tady je videoprohlídka.


VIDEOPROHLÍDKA:



Použité materiály:
Kolekce papírů Wilderness od Mintay
České samolepky Cestování od Studio 40
Chipboardy Naše léto

Prozraďte nám, jak zpracováváte fotky z dovolené? Hned nebo necháváte uležet? Inspirujte nás vašimi projekty v Paper Garden klubu nebo na Instagramu s hastagem #papergarden_cz nebo #tvorimezpapiru

Hlavně mějte krásné léto a když nevíte, nechte to odležet ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat