neděle 4. listopadu 2018

JITKA... Wabi-Sabi... filozofie nedokonalosti

Wabi-Sabi ... pěkný název, co myslíte? A víte co znamená? Zajímalo mě to, proto jsem trochu googlila :) Poškrábaný dřevěný stůl, oprýskaná váza po babičce či stará keramická miska, to je jen malý výčet toho, co se dá označit za Wabi-Sabi. Je to filozofie, která má kořeny ve starém Japonsku a dá se aplikovat nejen v designu, ale i v životě jako takovém. Jde o to hledat krásu v nedokonalostech, trochu zpomalit, snažit se být autentický a vnímat věci takové, jaké jsou.

Je to pravý opak masové produkce. Výroba přáníček je svým způsobem také časem zpomalení a vnímání svého vnitřního já. Přáníčko nemusí být dokonalé, aby potěšilo. Tvoříme je od srdce a podle citu. Já měla chuť vyrobit právě tato ...

A tady se na ně můžete mrknout pěkně zblízka :)

Prvnímu přáníčku dominuje zelinkavá a doplňuje hnědá, bílá a mint. Na všechna přáníčka jsem použila čtvercový přáníčkový základ, papíry z kolekce Wabi-Sabi, různé druhy kytiček, bílé ojíněné bobule, dřevěné chipboardy, provázek, kovové ozdoby, perličky a dekorativní textílii. 

Možná si říkáte, co je ta hnědá chocholka :) Jsou to stonky od bílých ojíněných bobulí. Všechny jsem odstříhla a tento zbytek mi bylo líto vyhodit. Proto jsem ho v duchu Wabi-Sabi použila na přáníčko. Nic nepřijde nazmar :D




 Další přáníčko je dohněda s doplňkovými barvami mint a béžová.




 Do třetice světlounké přáníčko v barevné paletce béžová - hnědá - mint - bílá.



 Poslední se je už takové hodně zimní - modrobílé. Od ostatních se vymyká svou barevností, styl je však podobný - kytičková diagonála s největšími květy uprostřed.




Zkuste tvořit v duchu Wabi-Sabi i vy :) Těšíme se na projekty v našem Paper Garden Clubu. Ať už z této nebo jiné kolekce papírů.

Krásný kreativní den :)

Jitka JIXIK












Žádné komentáře:

Okomentovat