sobota 18. března 2017

TIMONA... Víťazné trio, ktorým sa nedá nič pokaziť


V priebehu roka je veľa príležitostí kedy chcem niekoho obdarovať či potešiť malým symbolickým darčekom. Kartou/přáníčkem, fľašou dobrého vínka a čokoládou väčšinou nič nepokazím, a preto je to pre mňa víťazné trio malých darčekov. Kartička, tá je vždy pekne nazdobená. Fľaši vína a čokoláde však treba ku kráse trošku "pomôcť".


Na dnes som pre vás pripravila jedno také moje "víťazné trio". Je vo farbách súťažnej paletky, snáď bude pre vás inšpiráciou a nakopne vás k vytvoreniu dielka do súťaže. Ešte stále na to máte dostatok času a jarný kreatívny kit z našej papierovej záhradky je na to ako stvorený :-).

Takže poďme na to, voilà:

Karta je z bieleho štvorcového základu, tentoraz som však použila 300g/m2 biely copy papier. 

Na základ som nalepila modrý color core papier a ďalšia vrstva je z dvoch papierov zo sady UHK gallery Spring in Avonlea 12x12. Posledne uvedené papiere som ručne otrhala a tiež po okrajoch vylepšila postaršovačom papiera. Oddeľujúcim prvkom medzi papiermi je chipboard - prešívanie vz.2, ktorý som uprostred prestrihla na dve časti (chýbajúcu časť zakrýva kvietok).

Ďalšu výzdobu tvorí chipboard - rámik s prešívaním - štvorec malý, sisalové vlákno a kvietky. Kvietky som vyskladala z okvetných lístkov - mix zelená a hotových papierových ružičiek: ružičky tyrkysové (15mm), ružičky navy modrá (20mm), ružičky jesenná strieborno-šedá (15mm). Kompozíciu dopĺňajú tri malé motýliky, ktoré som vyrazila raznicou zo zeleného color core papiera.

V dolnej časti karty som ešte umiestnila pásik z rovnakého papiera  ako je v pravej časti, a ktorého okraje sú oškrabané postaršovačom papiera. Na pásik som nalepila pekne vyrezaný nápis Gratulace z jarného kreatívneho kitu. Nakoniec som ešte náhodne nalepila malinké sklenené kvapky.

Do vnútra karty som nalepila modrý color core papier a papier zo sady UHK Gallery Spring in Avonlea. Ten som nalepila iba po vonkajších okrajoch, aby vytvoril kapsu a dali sa do nej vložiť dve visačky, ktoré som vyrezala pomocou vyrezávacej šablóny a ozdobila povrázkom True blue. Na tie môžem napísať osobné venovanie či vinš.

Druhou vecou z môjho "víťazného tria" je ozdobný obal na fľašu vína.

Základom ozdobného obalu je zelený color core papier. Naň som nalepila prúžky papiera zo sady UHK Gallery Spring in Avonlea 12x12. Obal som na hrdle fľaše zatiahla zelenou hodvábnou stuhou Moss Green. Výzdoba je z vyskladaného kvietka a sisalového vlákna aké sú aj na karte, potom z papierových výsekov, kovového motýlika a vyzeraného nápisu Pro tebe.



Ak by ste si chceli takýto obal vyhotoviť, pripravila som nákresy. Ospravedlňujem sa za miernu neproporčnosť, je to preto, aby sa mi na A4 rozmer vmestili dostatočne veľké a čitateľné písmená, čísla a mierky papiera, s ktorým budeme pracovať, teda 12 x 11 in.

Obal je na fľašu vína s priemerom do 7,5 cm. Odporúčam na jeho základ použiť papier vysokej gramáže. Prvý nákres uvádza aký veľký papier potrebujete (12 in x 11 in) a ako si ho zalomíte.
Na veľkej ryhovacej podložke (12x12 in), si označte zalomenie na strane dlhej 12 in v ryhách 2 in, 10 in.
Na strane dlhej 11 in si označte zalomenie v ryhách 1 3/4 in, 2 1/2 in, 5 1/4 in, 7 in, 8 3/4 in, 10 1/2.
Keďže obal je vlastne šesťuholník, dľžka každej jeho strany bude 1 3/4 in.A na každej  1 3/4 in strane si bude treba označiť jej polovicu, aby ste neskôr vedeli zastrihnúť "trojuholníky" v hornej a dolnej časti obalu na fľašu.

Označenie týchto polovíc urobte na oboch stranách základu hneď po vyznačení zalomenia, ktoré robíte na 11 in strane. Ceruzou si urobte "po líci" základu obalu značky v ryhách 7/8 in, 2 5/8 in, 3 4/8 in, 6 1/8 in, 7 7/8 in, 9 5/8 in. Papier otočte "po rube" a urobte to isté. Takto ich budete mať pekne z oboch strán :-). Základ si vo všetkých vyznačených čiarach zalomte.

Druhý nákres ukazuje, ako vyzerá základ obalu pred zlepením. Zastrihnite podľa nákresu trojuholníky, na jednej strane do nich urobte dierky (na prevlečenie stuhy). Skôr ako obal zlepíte, nezabudnite si vystrihnúť prúžky ozdobných papierov (o niečo menšie ako sú naryhované obdĺžniky) a nalepte ich ešte pred definitívnym zlepením obalu. Na zlepenie obalu do tvaru šesťuholníka použite najužší naryhovaný prúžok.
Aby sa budúce dno dalo zlepiť, vložte do obalu fľašu vína, položte ju na ležato a postupne zlepte zalomené trojuholníky jeden po druhom na seba. Postavte fľašu, tým zaťažíte práve zlepené dno a nechajte lepidlo uschnúť. Do dierok na trojuholíkoch navlečte stuhu a uviažte mašlu.

Nakoniec si obal fľaše ešte vyzdobte podľa vlastného vkusu a uváženia :-).

Pri obale na fľašu som trochu experimentovala, pretože som zistila, že fľaše vína rovnakého objemu sú každá iného priemeru a aj výšky (každý výrobca plní víno do tej svojej fľaše). Preto si vždy predtým, až by ste sa chceli pustiť do výroby takéhoto obalu, odmerajte priemer a výšku fľaše. 
Napr. pri priemere fľaše do 8,5 cm strana šesťuholníka by už bola 3 in.

Lepšie to vidieť na obrázkoch nižšie, ktoré sú vytvorené 1:1. Šesťuholníky si môžte vytlačiť, vystrihnúť a priložiť ku dnu tej svojej vínovej fľaše, aby ste vedeli s ktorými rozmermi budete neskôr pracovať. Tu je schéma pre fľašu s priemerom do 7,5 cm:
Tu je schéma pre fľašu s priemerom do 8,5 cm:

Poslednou vecou z môjho "víťazného tria" je obal na čokoládu, teda čokoládovník.

Na jeho základ som opäť siahla po modrom color core papieri, na ktorý som nalepila papiere zo sady UHK Gallery Spring in Avonlea. Aby sa čokoládovník dal zatvoriť, použila som na jeho zviazanie hodvábnu stuhu Moss Green.

Na výzdobu som použila opäť vyskladané kvietky a sisalové vlákno ako na karte, papierové výseky kruhov vyrezané pomocou vyrezávacej šablóny z akvarelového papiera a motýľa z jarného kitu Paper garden. Nakoniec som obal dozdobila náhodne prilepenými sklenenými kvapkami.


A takto je čokoládka pekne schovaná vo vnútri čokoládovníka, teda v ozdobnom obale :-).

Z jarného kretívneho kitu z našej papierovej záhradky mi ostalo zopár kúskov, ktoré určite ešte využijem pri nejakej inej príležitosti.

Ďakujem za vaše zastavenie sa na blogu Paper Garden, verím že vás našimi príspevkami inšpirujeme. Tešíme sa na vaše dielka, ktoré vyhotovíte a sa nám aj nimi pochválite.

Ako som už spomínala, ešte máte zopár dní na vytvorenie niečoho krásneho a nezabudnite nám poslať fotku svojho výtvoru do našej marcovej súťaže, korej uzávierka je 29.3.2017.

Timona

Žádné komentáře:

Okomentovat