čtvrtek 9. března 2017

JITKA... Rozkvetlé čelenky na gumičku


Již nějakou dobu vyrábím květinové čelenky, podívat se na ně můžete v článku Čelenky z májového kvítí. Po několika podnětech z okolí jsem se rozhodla zhotovit i jejich menší pružnější variantu čelenek na gumičku, která ozdobí nejen školkové slečny, ale také dospělé a hlavně i úplně malinkatá miminka :)

vybrat pruženku se ukázalo být jako problém. Pruženku, která by nevypadala jako do guma do gatí jsem našla až ve třetí galanterce. A hned ve třech barvách. Měli bohužel jen zbytečky, ale jsem ráda alespoň za to málo :)

Opět jsem povolala do akce můj nový šicí stroj. Kdo nemá možnost ušít na stroji, ušije ručně. Nemusíte se vůbec stresovat, jestli vaše šití není úplně výstavní. Přes šití budeme lepit kytičky, takže nebude vůbec vidět :) Naměřila jsem gumičky podle velikosti dětské hlavičky.Tabulky velikostí se dají jednoduše vygooglit :) Střihla jsem je vždy o něco menší než je obvod hlavy, aby pruženka nepadala, ale zase ne moc, aby natlačila. To na celém procesu bylo to nejnáročnější  :D 


Při výrobě čelenek si vystačíte s málem. Stačí tavná pistole, papírové kytičky, dekorativní textílie, sisal nebo jiný kousek něčeho, čím se dají podestlat kytičky. Napadá mě, že by šla třeba i gáza, plsť, organza...


Pak už jen lepíme tavnou pistolí. Doporučuji pruženku před přilepením dekorativní látky maličko natáhnout mezi prsty, aby vám při nasazení na hlavičku lepidlo nepopraskalo a nedošlo k odlepení zdobení. Nejprve lepíme "podestýlku" a teprve potom kytičky. No a to je vlastně všechno, žádáná věda :)

Tady pár ukázek :) 




Můžete si dovolit smotat i větší hnízdečko :) 


Jaru zdar! A kytičkám zvláště!

Krásný kreativní rozkvetlý den,

Jitka JIXIK

Žádné komentáře:

Okomentovat