středa 14. prosince 2016

MONIKA... Vianočný svietnik



Počnúc prvou adventnou nedeľou, resp. deň-dva pred ňou, začímame každý rok "pripravovať" náš príbytok na blížiace sa Vianoce. Kým bola naša dcéra malá, popri týchto prácach sme si púšťali na celý dom vianočné rozprávky a neskôr tradičné alebo modernejšie vianočné koledy a piesne, pri ktorých sme ostali dodnes. Nachystali sme venčeky a iné dekorácie na dvere, rôzne vianočné ozdoby a rozmiestnili na svoje miesta.  Niekedy sa nám zažiadalo obmeniť farby vianočnej výzdoby, a tak máme v kumbále "naskladnených" niekoľko farebných verzií (na radosť môjho manžela :-)).

Tento rok to vyhrala biela farba, no za ten svet som nikde nevedela nájsť jeden svietnik zo sady troch svietnikov. A to som začala hľadať už v novembri....., a nič. Nemala som chuť dokupovať nový, keďže tie tri boli zhotovené "na mieru" a určite ho skôr či neskôr niekde nájdem. Aj som dala pokus nájsť v obchodoch niečo, čo by som pre tieto Vianoce nazdobila a doplnila sadu, no nič vhodné mi nepadlo do oka.

V deň, ktorý som si povedala, že bude posledným čo venujem čas a energiu na hľadanie vhodnej nádoby, som ešte zbehla do veľkého švédskeho obchodu s nábytkom so zámyslom dokúpiť sviečky.
Ako som prechádzala oddelením kuchynských potrieb som uvidela sklenené dózy rôznych rozmerov a bolo rozhodnuté. Jednu som schmatla, hodila do vozíka, povyberala sviečky a bežala ku kase.

Už cestou domov som presne vedela ako dózu, pardon svietnik :-), nazdobím. 

Ako základ poslúžil ručne robený papier, z ktorého som odtrhla pásik, raznicou do neho vysekala snehové vločky a nalepila na sklo.Vyrazené snehové vločky zabezpečia prienik svetla sviečky zo svietnika.


Základ som obtočila niekoľko krát konopným špagátom, nalepila vianočnú ružu s piestkmi z bielej ratolesti. Tú som ešte podlepila obvyklou mašľou z konopného špagátu a zelenými lístkami. Lístočky (použila som papier natretý akrylovými farbami a krakelovacím lakom) sú vyrezané pomocou vyrezávacej šablóny. 


Vianočnú ružu som dozdobila bielymi guličkami imela a bielymi špirálkami.




Na konopný špagát som nalepila jabloňové kvietky, ktoré som doplnila zelenými cezmínovými lístkami a červenými bobuľkami. Lístky aj bobuľky sú vyhotovené pomocou raznice.


Nakoniec som náhodne rozmiestnila biele perličky.



Na dno svietnika som nasypala bielu sklenenú drť a vložila doň väčšiu čajovú sviečku (je už použitá, keďže fotky vznikali v opačnom poradí :-)).



A takto to vyzerá v tme a sviečka horí. Svietnik si môžme v tme natočiť ako sa nám to páči :-).

Jednoduché a rýchle riešenie, čo poviete? Až si budete zdobiť akúkoľvek sklenenú či plechovú nádobu na spôsob svietnika, nezabudnite dať všetku papierovú výzdobu dostatočne ďaleko od priameho dosahu plameňa sviečky, aby ste si užili Vianoce v pokoji a pohode :-).








UložiťUložiť

Žádné komentáře:

Okomentovat