čtvrtek 26. dubna 2018

TIMONA... Moja obľúbená technika

Hmmm, ak by sa ma niekto opýtal, aká je moja obľúbená technika, vychrlila by som minimálne tucet odpovedí. Pretože nemám iba jednu obľúbenú. Ak by som si mala vybrať podľa toho, ako často som doteraz nejakú techniku použila a stále používam, odpoveď by znela - tupovanie. Pre niekoho je to možno staromódna technika, niekto ju vôbec “nemusí”. Tým, že rada tvorím vintage projekty, tupovanie mi k tomuto štýlu jednoducho patrí. Napríklad, ako na tejto pánskej narodeninovej karte. 




Základ karty je z pevného kraftového papiera. Z papiera NORTHERN LIGHTS - Frayed Knot som si pripravila dva otrhané obdĺžniky, ktoré som otupovala hnedým Distress atramentom Vintage photo. Kúsok nerovnomerne otrhanej kartónovej lepenky som natrela bielym gessom a tiež otupovala hnedým atramentom. Takto pripravené papiere a lepenku som nalepila na základ. Ten som dozdobila chipboardami od Scrapiniec - Travel the World - glóbusyFOCUS - set dekorácií, CONFETTI - hviezdičky. Z rôznych zvyškov dizajnových papierov som pomocou vyrezávacích šablón vyrezala kufre, štítky, lietadlo. Nápis všetko najlepšie je vytlačený na akvarelový papier, ktorý som otupovala. Do vnútra karty som nalepila biely akvarelový papier (priestor pre osobný vinš k narodeninám) a ešte jeden chipboard zo sady FOCUS - set dekorácií.










Nasledujúce riadky a krátke videoukážky sú určené predovšetkým začiatočníkom. Skúseným "harcovníkom" téma snáď neuškodí a možno ich inšpiruje :-). 

Poďme sa pozrieť na to, čo to tupovanie je. V scrapbookingu jeho podstatou je nanášanie atramentu na papier z pečiatkovacej podušky pomocou špongie (hubky). Ja buď používam na tento účel určené hubky, ktoré sa pomocou suchého zipsu dajú pripevniť na drevené držadlo alebo jednoduchú trojuholníkovú hubku. A samozrejme atramentové podušky.


Na pánskej narodeninovej karte som tupovala predovšetkým okraje papierov. Do ukážky vo videu som vybrala svetlejší papier kvôli lepšej viditeľnosti zafarbených okrajov. Tupovala som ako otrhané okraje papierov, tak aj všetky hladké okraje. Ako vidíte, na zafarbenie okrajov papiera používam trojuholníkovú hubku. Na hubku som si z atramentovej podušky naniesla farbu. Hubku som postupne pritláčala a otierala o papier, a tým som naň preniesla farbu.


Tupovala som aj kúsok kartónovej lepenky, ktorú som predtým natrela bielym gessom. Okrem tupovania hubkou, som ju zľahka prebehla aj priamo atramentovou poduškou.


Tupovanie som použila aj na zmiernenie kontrastu medzi bielym papierom, ktorým som podlepila výrez kufra. 



Rovnako som tupovaním zafarbila aj okraje tohto výrezu z bieleho akvarelového papiera.


Na dnešnej pánskej narodeninovej karte som farbila, teda tupovala, iba okraje papierov. To je iba jedna z možností ako sa dá tupovanie použiť, to najjednoduchšie. Tupovaním sa dá farbiť papier čiastočne alebo po jeho celej ploche. Použitím tejto techniky sa dajú nanášať aj rôzne vzory, a to za pomoci šablón. O tom, však, bude nejaký ďalší príspevok.

Želám vám príjemné tvorivé chvíle


Timona


Žádné komentáře:

Okomentovat