středa 11. dubna 2018

MIA... Foamiran


Keď som dostala za úlohu písať na tému foamiran, tak som sa na jednej strane veľmi potešila, pretože foamiran som si zamilovala ihneď, ako som sa s ním pred časom zoznámila. No súčasne sa ma zmocnili aj obavy, ako pre vás spracovať túto tému, keď ja sama sa považujem za začiatočníka v tvorbe s foamiranom. Najskôr som mala v pláne na vás vytiahnuť všetky možné pomôcky - vyrezávacie šablóny, farebné podušky a olejové pastely na farbenie foamiranu a všetky možné triky, ktoré som zatiaľ odskúšala. Ja najradšej pracujem s bielym foamiranom, ktorý si farbím vždy na mieru k danému projektu. No nakoniec som sa rozhodla, že vám dnes ukážem, aký úchvatný a famózny foamiran je aj s použitím minimálneho množstva pomôcok :-)


V dobe, keď som ešte len spoznávala čaro scrapbookingu a všetok môj materiál sa zmestil do jednej krabice schovanej pod posteľou, len zasnene som pozerala na pintereste na všetky tie neskutočné projekty posiate množstvom rôznych kvietkov. Pri prvých nákupoch materiálu som stále prepisovala zoznam čo a koľko si môžem kúpiť. A kvietky z toho zoznamu akosi skoro vždy museli ustúpiť papierom, alebo niečomu inému, čo som "nutne potrebovala". A potom sa stalo niečo úžasné.  V jednom príspevku na fb som natrafila na famózny foamiran. Bola to láska na prvý dotyk a dnes 90% kvietkov na mojich projektoch je z foamiranu. Baví ma tvoriť si sama kvietky na mieru, baví ma skúšať a učiť sa s ním pracovať. 
A dnes, som si pomyslela  na vás všetky, ktoré tiež možno túžite začať tvoriť kvetinové krásky z foamiranu, no pri zhliadnutí videí a návodov si tak, ako ja kedysi povzdychnete a vravíte: "No to je síce super a krásne, ale ja nemám big shot a vyrezávacie šablóny, alebo teraz nemám dosť peňazí, aby som si nakúpila všetky doplnky a pomôcky, ako piestiky a farby a pastely na farbenie, a žilkovače..." Žilkovače nemám zatiaľ ani ja :-)
Takže, kým si doprajete a doplníte vaše  zásoby materiálu a pomôcok po ktorých vám vaše srdce piští, ukážem vám, že to ide aj s tým, čo určite má doma každá jedna z nás.

Budeme potrebovať:
tavnú pištol
foamiran
žehličku
nožnice
alobal

1. Z foamiranu si vystrihneme štvorce v troch rozmeroch na lupene kvetu a na listy. Z  alobalu si spravíme stred kvietka. Veľkosti a počet lupienkov si upravte podľa toho, aký kvietok si želáte vyrobiť.

2. Zo štvorcov si nastriháme lupene tak, že zastrihneme do oblúka postupne tri rohy.


 3. Štvorec na lístky si zohneme 2x na polovicu a nepravidelne nastriháme na oboch stranách.





4. Nastrihané lupene po jednom nahrejeme jemne na horúcej ploche žehličky a ihneď tvarujeme medzi prstami naskladaním, ako harmoniku a stočením.


5. Lupene - šúľance potom jemne akoby povystierame na strane lupeňa, kde budeme lepiť a vytvarujeme. To isté spravíme aj s lístkami.




6. Lupienkami začneme olepovať pomocou stred z alobalu pomocou tavnej pištole. Postupne od najmenšieho rozmeru lupienkov po najväčšie.



7. Dozdobíme lístkami.


8. Hotovo :-)



Verím, že sa táto inšpirácia páčila hlavne tým z vás, ktoré ste váhali, ako sa do toho pustiť. Nebojte sa toho, skúšajte a bavte sa pritom. Budem rada, ak nám napíšete, aké kvietky máte najradšej na vašich projektoch vy. Nezabudnite sa nám pochváliť s vašimi výtvormi na našej stránke Paper Garden Club :-)

Želám vám pohodu a radosť nielen pri tvorení :-)
S láskou

Žádné komentáře:

Okomentovat