čtvrtek 5. dubna 2018

JITKA... Knihovna vzpomínek

Když se jedná o významná jubilea a výročí, přemýšlím o dárcích dost dopředu, nerada je vymýšlím na poslední chvíli. V říjnu budou mít manželovi rodiče kulatiny, tak je nejvyšší čas rozmýšlet o dárku :D Dle mého názoru i reakcí nejvíc potěší dárek ručně a s láskou vyrobený. Nejlépe, když jsou součástí dárku vzpomínky a zážižky. Proto jsem pro tuto příležitost zvolila výrobu rovnou celé knihovny, do které ještě uložím jednotlivé knížky s různými etepami života a do nich fotografie :)


Základ knihovny je krabička na čaje z překližky se skleněným víkem. Uvnitř je 6 čtvercových "chlívečků" na čaje. Do každého otvoru jsem vytvořila 2 knížečky. Neudělejte stejnou chybu jako já, radši zhotovte knížečku menší, aby se do otvoru snadno zasunula. Mě se tam jen tak tak vejdou a těžce se s nimi manipuluje.

Desky knížečky jsou vyrobené z knihařské lepenky. Hřbet je polovina šířky otvoru knihovny, výška dle jeho výšky, šířka dle hloubky.


Nařezané desky nalepíme na čtvrtku, která bude na všech stranách minimálně 1cm přesahovat. Mezi deskami děláme mezeru. Doporučuji větší cca 0,5cm. Když uděláte menší, knížky se vám budou v záhybech trhat. Na tohle jsem bohužel přišla, až když jsem měla vše hotové. Zase alespoň vypadají hodně čteně :D


Po okraji desek nalepíme oboustrannou lepící pásku.


Uřízneme růžky a založíme.


Tímto způsobem si zhotovíme všech 12 kousků.


Na vnitřní stranu nalepíme proužek čtvrtky o 0,5cm menší než jsou rozměry rozevřené knížečky. Já jsem zvolila čtvrtky ze sady ??? Z jedné strany jsou notičkové, z druhé puntíkaté ve stejné barvě. Krásně k sobě ladí :)


Dovnitř jsem z dalšího proužku složila harmoniku. Tu jsem přilepila ke středu knížečky. Do harmoniky budu později vlepovat fotografie. Okolo hřbetu jsem omotala stužku. Když už tam jsou knížečky tak natěsno, tak ať jdou lépe vyndavat :) A opět jsem tam lípla malý obdélníček čtvrtky, abych zamaskovala okraje stužky.



Knížečky máme hotové a narovnané v knihovničce :)


S kamarádkou jsme si splnily sen a otevřely jsme si v Mníšku u Liberce výtvarný ateliér (pořádám i pravidelné středeční scrapbookové večery, kde si můžete vyzkoušet práci s materiály Paper Garden - jste srdečně zváni!) kde si každý může vyzkoušet různé činnosti v rámci otevřené dílny. Jednou z nich je i gravírování do dřeva, které mě nadchlo. Knihovna je ideální záminka pro jeho další použití :D


Od ruky bych to takhle krásně krasopisně nikdy nenapsala. Proto jsem si nejprve udělala šablonku vyřezanou z vinylové fólie na plotru. Písmenka jsem vyšrafovala tužkou a poté obtáhla gravírovací pájkou.

Z fotek jste asi už uhodli, že manželovi rodiče budou slavit společně šedesátku. Tu jsem vyřízla na plotru a umístila ji k pravému donímu rohu.

No a teď ta nejzábavnější a nejkreativnější činnost ... zdobení :)


Okraje dřevěného rámování jsem ošmrdlala hnědým inkoustem. Na zdobení jsem použila dekorační textílii, kytičky, chipboard břečťanu a motýlka, kovovou ozdobu hodin a perličky.



Stálo mě to hodně řezání, měření, lepení a přiznávám, taky vstekání :D ... ale stálo to za to. S výsledkem jsem spokojená a doufám, že bude i tchýně s tchánem. Pokud se to k nim nějakou oklikou nedostane dřív, takže prosím pssst! :)





Krásné kreativní jarní dny!

Žádné komentáře:

Okomentovat