čtvrtek 4. ledna 2018

TIMONA....Personalizovaná pánska karta/přáníčko

Vyrábať pánske narodeninové karty je o niečo náročnejšia úloha ako ich robiť pre dámy a deti. Hlavne, ak to nemá byť len o ozubených kolieskach, skrutkovačoch, autách či motorkách…. (niežeby som aj ja nesiahla po týchto prvkoch, naopak, pracujem s nimi často a rada :-)). Ak však brat susedy slávi päťdesiatku, je profesionálnym maliarom-natieračom, a narodeninová karta sa má niesť v tomto duchu - potom treba vymyslieť niečo špeciálne. Tak vzniklo toto malé dielko. 


Postup jeho vzniku som zdokumentovala ako vo fotografiách, tak aj vo videu (nájdete ho na konci článku).



Pred vyskladaním karty som si niektoré prvky výzdoby predpripravila. Túto časť výrobného procesu, sa mi, žiaľ , podarilo úspešne a nenávratne vymazať z počítača spolu so všetkými vianočnými fotkami, čo sme nafotili u jedných a aj druhých rodičov…, no šikovnica som :-). Takže, krátku časť predprípravy popíšem aspoň v texte. Chipboardy - rebrík, mačku a kvetináč som si upravila. Z rebríka som sklapelom odrezala všetky kvety v črepníčkoch (niektoré z nich som však použila). Na črepníku som dvojité uši zredukovala na jedny, cez tie prevliekla tenký drôt a vzniklo vedro (nie horúčava, vědro :-)). Mačku som z oboch strán orezala tak, aby sa dala posadiť na plot. Hnedému štrukturovanému papieru som pomocou embosovacej kapsy “pridelila” vzhľad tehlovej steny a vyrezala doň otvor. Veľkosť otvoru vychádza z veľkosti okna z lepenky (chipboardu).  Ešte som si vyrezala pomocou vyrezávacej šablóny 3 krát štetec z troch rôznych papierov (bieleho, strieborného a hnedého), ktoré som rozstrihla a postupne zlepila dokopy tak, aby rúčka štetca bola hnedá, stred strieborný a štetinky biele.


A od tohto momentu už budú obrázky (aj pohyblivé) :-).
Do kraftového základu karty som vyrezala taký istý otvor ako na papieri s tehlovou stenou.




Pre zvýraznenie reliéfu tehlovej steny na hnedom štrukturovanom papieri , som ju zľahka prešmirgľovala, prilepila k základu karty a potom pretrela čiernou atramentovou poduškou.



Postupne som prilepila chipboardy - okno, plot, mačku, kvety v črepníkoch (z tých, čo som na začiatku odrezala z rebríka), koláč pre oslávenca do okna.


Do vnútra karty som nalepila kraftový papier v inom odtieni ako je základ karty a papier zo sady Gossamer blue s motívom dreva. Takto som vytvorila stenu a dlážku. Z iného papiera zo sady Gossamer blue som si nastrihala pásiky. Nakoniec postačil iba jeden, z ktorého som pomocou postaršovača papiera vytvorila starú, potrhanú tapetu. Takto “vylepšenú” tapetu som nalepila na stenu. Z druhej strany som stenu na kúsku pretrela bielym gessom.


Ešte chýba rebrík s vedrom, prepotrebná pomôcka každého maliara-natierača. Vedro som premaľovala striebornou akrylovou farbou a bielou vytvorila stečence. Zavesila som ho na rebrík a ten nalepila do karty. Na podlahu som umiestnila štetec. Okraje papierov som ešte jemne otupovala čiernym atramentom.






Nakoniec som na prednú časť karty prilepila nápis Všetko najlepšie. Do tak malého koláča by sa mi asi nepodarilo umiestniť päťdesiat sviečok, no vyriešil to miniatúrny zápich s číslom 50. 


Hotovo. Môže sa ísť gratulovať :-).




A tu sú avizované pohyblivé obrázky: https://youtu.be/qDA3KM6RKK8

Želám príjemné tvorivé chvíle.

Timona



Žádné komentáře:

Okomentovat