úterý 30. ledna 2018

TIMONA ... Valentínky z kitu II.

Láska je všeobecne jednou z najvďačnejších tém. Nielenže sa o nej hovorí, natáčajú sa o nej filmy, ale rovnako sa o láske píše v románoch či ľúbostných básniach. Vyznávači sviatku svätého Valentína sa presne o dva týždne budú obdarúvať kvetmi, malými sladkými pozornosťami a ľúbostnými vyznaniami. Náš valentínsky kreatívny kit je pre takéto ľúbostné pozdravy ako stvorený. Tak, ako si ho vyskúšala v nedávnom príspevku Diana, tak som sa doň s radosťou zahryzla aj ja a vytvorila zopár valentínskych inšpirácií. Mimochodom, za prvú historicky doloženú “valentínku” možno považovať milostnú báseň, ktorú napísal v roku 1415 mladý francúzsky vojvoda Karol Orleánsky svojej manželke počas svojho zajatia a väznenia v londýnskom Toweri. Tie moje “valentínky” v scrapbookovom podaní, budú skôr o forme a výzdobe, ako o veršoch písaných na pergamen. A samozrejme, ako som už spomenula, v hlavnej úlohe je náš valentínsky kit :-). 




Prvú valentínku som vyrobila na klasickom štvorcovom základe, na ktorý som nalepila dva spojené papiere. Okraje takto spojených papierov som jemne prebehla hnedým atramentom. Na výzdobu som využila natlačený motív anjela na papieri, ktorý sa naťahuje ku kvetom. Kvetom na papieri som vdýchla 3D rozmer použitím papierových kvietkov z kitu, a zároveň využila aj natlačené kvietky a zelené lístočky ako doplnok kvetinovej výzdoby. Doplnkom ku kitu sú výrezy malých srdiečok, ktoré som vyrezala vyrezávacou šablónou. Priestor pre ľúbostný verš či rozsiahlejšie vyznanie (ak by nestačil iba nápis “Milujem ťa”) je vo vnútri valentínky.






Druhá valentínka má opäť štvorcový základ, na ktorý som nalepila dva kontrastné papiere z kitu - červený a naň čierny s notami. Z papierov kitu som vystrihla dve pohľadnice a spolu s chipboardami ich naaranžovala na základ. Aj tu som využila natlačený motív kvetov na jednej z pohľadníc, ktorý som doplnila kyticou z papierových kvietkov. Výzdobu som doplnila výrezom srdiečka, červeného kamienka, hodinami a nápisom “Je mi s tebou krásne!”. Priestor pre verš či vyznanie je ukrytý vo vnútri valentínky.








Prehnutú prednú stranu štvorcového základu tretej valentínky som doplnila panelom 10 x 10 cm a pred vyzdobením ju celú otočila (ide o tzv. Upright Z fold card, podobnú sme predstavili minulý rok na jar, návod na jej výrobu nájdete tu). Papiere, chipboardy, čipka, papierové kvietky, kamienky, červené srdiečko, nápis - celá výzdoba je z kitu.








Pri poslednej štvrtej valentínke som štvorcový základ pretransformovala na panelový model (Centre step card - tento typ základu nájdete tu).  Hlavným dôvodom tejto úpravy bolo využitie oboch srdiečkových chipboardov z kitu. Miesto na malých postranných paneloch je pre ne priam predurčené. Pre zvýraznenie som chipboardové bordúry so srdcom podlepila červeným papierom. Na hlavný panel som vyrobila obálku, jej okraje otupovala čiernym atramentom. V nej sú uložené výstrižky z jedného papiera - tipovacie lístky bingo a visačka. Výzdobu dopĺňa nápis a červené kamienky. Vo vnútri valentínky je opäť priestor pre verš alebo vinš.







Rovnako ako Diane, aj mne ostalo z kitu veľa materiálu, ktorý sa dá využiť na ďalšie valentínky alebo iné “zaláskované” projekty :-).

Ak ste vytvorili z nášho valentínskeho kitu už nejakú valentínku či iné dielko, pochváľte sa ním v našej facebookovej skupine - Paper Garden Club.

Želám príjemné tvorivé chvíle.

Timona

Žádné komentáře:

Okomentovat