pondělí 29. ledna 2018

JITKA... Rodinný kalendář

Haló haló, hlásím se zase po delší době. Dneska začnu trochu zeširoka :) Důvodem mé delší kreativní odmlky bylo stěhování. Poslušně hlásím, že všechny věci z původní pracovny jsou odstěhovány a nyní zabydluju krásnou novou bílou ZAMYKATELNOU pracovnu :) Časem se určitě můžete těšit na nějaký ten pracovnový článeček. Nevěřili byste, kolik jsem stačila za tu dobu nasyslit věcí ... nebo možná i věřili :D Kromě nové pracovny máme zrekonstruované celé podkrovní patro v domě, teď mě tedy čeká ta nejlepší část - zabydlování a dekorace. Rozhodla jsem se zaplnit prázdou obývákovou zeď něčím osobním, ale zároveň praktickým. Pustila jsem se do výroby rodinného kalendáře...


Věci z pracovny jsou stále ještě na velké hromadě, tak jsem zvolila variantu nenáročnou na materiál. Stačí mít počítač s tiskárnou, plotr (nápis lze také vystříhat nůžkami, napsat nebo použít samolepící abecedu), provázek, oboustrannou lepící pásku, děrovací kleště, bílou a hnědou čtvrtku a korálky.

V počítači jsem si vytvořila stránku s předepsanými měsíci. Vybrala jsem 2 rodinné fotky do rohů, ohraničila rámečkem a dala vytisknout.


Na plotru jsem vyřízla nápis "kalendář", girlandy a písmenka. Písmenka jsem nalepila na girlandy a ty potom oboustrankou na bílý provázek.



 Kalendářů jsem již dělala víc. Provázek jsem přilepovala ze zadní strany lepící páskou, ale bohužel příliš nedržely a kalendář odpadával. Proto jsem se rozhodla pro inovaci, čtvrtku jsem v předem vyměřených bodech proděravěla a provlečený provázek zafixovala korálkem. Ten samý způsob jsem použila i pro přidělání "poutka" na zavěšení.






Aby se korálek nehýbal, přilípla jsem zezadu kratší konec washi páskou.


Na řadu opět přišel plotr a výřezy koleček, čtverečků a srdíček, které znázorňují narozeniny, svátky a významné události nebo výročí (místo plotru se dají použít také výřezy z bigshotu, raznice nebo motivy vystříhat nůžkami). Nesmíme zapomenout do výřezů udělat malé dírky, kterými provlékneme provázek. Do vyřízlých placiček jsem pak vepsala datumy a jména oslavenců. To byla asi nejtěžší část z celé akce ... sehnat všechny data narození od celé rodiny :D I tak mi ještě pár jedinců chybí. Ale to je na kalendáři super, placičky se jmény se dají přidávat, ubírat, měnit a to jednoduše a rychle :)


Placičky navlékneme na provázek podle jednotlivých měsíců.


Na konci každého sloupečku protáhneme provázek korálkem dvakrát, aby se zafixoval.


Zjistila jsem, že fotky tak nějak splývají s podkladem, proto každá fotka dostala svůj decentní rámeček (Little Boy).


A mám hotovo:) Kalendář rodiny Bujokových je na světě! Teď už snad nezapomenu nikomu popřát :)





Pusťte se do toho taky. Je to jak praktická pomůcka do Vaší domácnosti, tak skvělý dárek :)

Krásný kreativní den.

Jitka JIXIK

Žádné komentáře:

Okomentovat