úterý 10. ledna 2017

MONIKA... Práníčko typu Centre Step (aj s videopostupom)



Rok sa s rokom stretol, a sme zasa o rok starší. To však vyváži skutočnosť, že sme o ten rok aj skúsenejší a múdrejší :-). Na dnes som si pre vás pripravila trochu inú kartu. Doteraz som robila väčšinou klasické karty so štvorcovým alebo obdĺžnikovým základom. Dnešná karta je typu Centre Step. Ak by som to mala preložiť do reči nám zrozumiteľnej, bola by to karta s vystupujúcim stredom :-)). Angličtina je v istých ohľadoch geniálny jazyk kde použijeme dve slová, a je to jasné. V slovenčine alebo češtine to isté musíme vyjadriť opisom. Nuž, nechajme jazykovedu, a poďme si pozrieť kartu.


Vyhotovila som ju vo farbách aktuálnej súťažnej paletky, takže vám môže poslúžiť ako inšpirácia pre vaše dielka. Toto je ona :-).



Okrem fotopostupu, ktorý tu uvediem, na konci článku nájdete aj link na video, kde som zachytila celý postup výroby :-).

Základ karty je z jemne béžového 300g fotokartónu, na ktorý som si podľa tejto schémy naznačila potrebné línie. Niektoré je potrebné vyrezať, iné zalomiť. Kreslite ceruzkou, aby ste tie čiary mohli neskôr vygumovať.

Takto vyzerá poskladaný základ karty.



Na základ som nastrihala papier zo sady papierov Craft & You  - Beautiful Day 6x6, ktorý som otupovala hnedým atramentom, "vylepšila" okraje postaršovačom papiera a nalepila.






Pred nalepením všetkých ostatných ozdobných prvkov som si musela niektoré pripraviť, resp. vyrobiť. Ide o srdiečko a pásiky z vlnitej lepenky, výrezy lístkov a nápisu With love pomocou vyrezácích šablón, tiež mašlí z jutového špagátu a jutovej stuhy. Vyrezané lístky som ešte vytvarovala na mäkkej podložke a otupovala hnedým atramentom.




Krátko sa zastavím pri prvkoch z vlnitej lepenky, ktorú si vieme vyrobiť z bežnej kartónovej krabice. Na malom kúsku kartóna to ukážem. Kartón osprejujeme čistou vodou a necháme ju nasiaknuť. Pomocou krátkej grilovacej ihly (môžete použiť aj šidlo) postupne odlúpneme vrchnú vrstvu papiera a máme vlnitú lepenku. Tú som po uschnutí otupovala pomocou tupovacej hubky bielou akrylovou farbou.






Ešte jeden šikovný tip, hlavne pre začiatočníkov, a takých ako soja. Nikdy som nevedela nakresliť súmerné srdiečko.... :-(. Teraz ho však potrebujem vystrihnúť z lepenky a nem žiadnu vhodnú vyrezávaciu šablónu. A tak si pomôžem malýškolským trikom. Na prehnutý papier vyššej gramáže si nakreslím polovicu srdiečka v tvare aké ho chcem, či potrebujemať. Vystrihnem ho, rozložím a mám krásne súmerné srdiečko, ktoré použijem ako šablónu. Podľa nej si ho nakreslím a vystrihnem z lepenky.





Teraz už m prichystané všetky ozdoby a ide sa lepiť :-)! 

Ako prvé som PVA lepidlonalepila po oboch stranách karty prúžky z lepenkyTu si musíme dať pozor, a nenalepiť ich priamo do dolného ohybu základu karty. Treba ich posunúť o 5mm vyššie, nad zalomenie, inak sa karta nebude dať zatvoriť. Detaily nájdete vo videu.






Tavnou pištoľou sona kartu nalepila tulipány a gypsophilky, potom lepenkové srdiečko, ktoré sopodlepila 3D lepiacimi štvorčekmi a ešte poistila lepidlom z tavnej pištole.




Na bočné lepenkové prúžky som nalepila zelené lístky a tie som dozdobila ružovými ružičkami a púčikmi ružičiekNa srdiečko prišli obe mašle zo sisalu (špagátu a stuhy). Nakoniec ružová a biela magnóliamodrá ruža. Kvetinovú kompozíciu na srdiečku som doplnila zelenými lístočkami.





Ešte chýba nalepiť výrez With love. Ten som vyrezala 2krát - jeden zelený, jeden biely a zlepila som ich dokopy. To preto, aby som dosiahla priestorový efekt a tiež preto, aby mi biele písmená nesplývali s bielou na podklade.




Do vnútornej časti karty som vlepila rovnaký papier ako na prednej strane. Papier som otupovala hnedým atramentom. Tiež platí zásada nelepiť papier priamo do ohybu, ale posunúť ho o 5mm ďalej, inak sa karta nebude dať zatvoriť. A je dobré do vnútornej časti karty vždy nalepiť papier, pretože ak má karta stáť, zvyšuje to jej stabilitu.





Nakoniec som kartu pomocou štetca ofŕkala bielou akrylovou farbou a jemne pretrela niektoré kvietky





Ešte zopár detailných záberov na hotovú kartu.







A tu je link na sľúbený videopostup :-) : https://www.youtube.com/watch?v=iwkvLutYZ00

A aby som nezabudla... Pripájam foto použitého materiálu a pomôcok, ktoré som použila pri výrobe karty.




Žádné komentáře:

Okomentovat