čtvrtek 19. ledna 2017

MONČA... Připraveni na sv.Valentýna?



Krásný den! Dnes mám pro vás velmi jednoduchou inspiraci na rychlá přáníčka, která vám půjdou hezky od ruky. A co mají ta přáníčka společného? Byla vyrobena za použití průhledné acetátové fólie. S fólií se totiž dají dělat hotová kouzla – můžete ji použít nejen při výrobě „chrastidel“, ale můžete jí zakomponovat i do těla přáníčka nebo si vytvořit průhledný základ pro přáníčko. Důležité je nebát se tohoto netradičního materiálu. Jediné, na co musíte myslet, je skutečnost, že fólii musíte vždy polepit papírem z obou stran, aby nebyly z druhé strany viditelné proužky lepicí pásky....

Já jsem používala fólii přímo určenou pro scrap tvoření a měla rozměr 30 x 30 cm. Samozřejmě dají se sehnat také fólie ve formátu A4 a úplně speciální kategorií je tzv. tepluvzdorná fólie, na kterou můžete také embosovat horkým embosováním. Ale o tom třeba zase jindy …

U prvního přáníčka jsem z acetátové fólie vyrobila základ přáníčka. Z velké třicítkové fólie jsem uřízla kus o velikosti 12x24 cm a přehnula ho napůl - vznikl mi tak základ přáníčka o velikosti 12x12 cm. Přední část fólie jsem pomocí Big Shotu naembosovala texturou proutěného košíku a přáníčku zaoblila rohy. Základ máme připravený. 


Přáníčko je se středovým motivem. Z bílé čtvrtky jsem na Big Shotu vyřízla 4x rámeček s ozdobným krajem a do středu jsem vybrala čtvrtku s valentýnským motivem srdíček, který jsem nalepila na jeden z vyříznutých rámečků. Nyní jsem pomocí průhledného lepidla Glossy Accents nalepila tento rámeček doprostřed (alespoň jsem se snažila, aby to bylo uprostřed) předního naembosovaného dílu přáníčka. Aby z druhé strany nebylo vidět lepidlo, nalepila jsem na bílý rámeček také z druhé strany naembosované části přáníčka. Snažte se, abyste druhý rámeček nalepili skutečně pečlivě na ten první, aby papír nikde nepřečníval a vše krásně lícovalo. 

Pokud budete chtít na přáníčku místo na vepsání zamilovaného vzkazu, nalepte tuto dvojici rámečků také na zadní stranu acetátového základu. Abyste se trefili na stávající rámeček, celé přáníčko zavřete a otočte si ho zadní stranou k sobě. Uvidíte tak, kam lepit rámeček. Nalepíte tedy rámeček zezadu, pak přáníčko opět otevřete a dolepíte poslední rámeček zevnitř.

Nyní přichází ta nejzábavnějšil část - zdobení. Já jsem přidala chipboardový výsek srdíčka, květinkový klastr s lístečky a nápis "Zamilovaní". Nakonec jsem ještě kytičky dozdobila třpytivým lepidlem.



Druhé přáníčko má klasický bílý základ, jehož kousek jsem nahradila právě acetátovou fólií.

Odřízla jsem si z kraje přední strany proužek o šířce 1,5 cm a odložila ho stranou. Pak jsem odřízla dalších 5 cm – tento kousek nebudeme potřebovat. Z acetátové fólie jsem uřízla tak velký obdélník, aby doplnil přední stránku přáníčka do jeho původní velikosti, tzn. 13,5 x 13,5 cm.


Nyní jsem si odříznutý pásek přichytila washi páskou k zadní části přáníčka, a pomocí tenké oboustranné pásky jsem přes vzniklou mezeru nalepila acetátovou fólii. Pak jsem vybrala šedivý papír se srdíčky a uřízla jsem si pruhy, které překryly místa nalepení acetátové fólie, tzn. přední část přáníčka. Větší pruh jsem před jeho nalepením omotala provázkem a udělala mašličku. Pak jsem do prostoru, kde prosvítá zadní část přáníčka, natiskla přání a srdíčka, dozdobila perličkami a papírovýma růžičkami. A bylo hotovo.

Doufám, že jste se inspirovali, a budu se těšit, až mi napíšete, zda jste to s acetátovou fólií (případně s velumem) také zkusili.

Monika

Žádné komentáře:

Okomentovat